obrazek-mrowka.jpg

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne - marzec

Tematy kompleksowe:

  1. Recepta na zdrowie
  2. Kiedyś i dziś
  3. Na tropach wiosny
  4. Radosna Wielkanoc

 

CELE OGÓLNE:

OBSZAR POZNAWCZY:

  • wzbogacanie wiedzy na temat czynników mających znaczenie dla naszego zdrowia i kondycji
  • doskonalenie umiejętności rozumienia i wyjaśniania znaczenia umownych symboli i znaków znajdujących się w otoczeniu, np. graficzne opisy, kodeksy, plakaty, sygnały dźwiękowe
  • doskonalenie umiejętności wykorzystywania znanych piktogramów do kodowania informacji, do tworzenia notatek, plakatów itp.
  • rozwijanie umiejętności formułowania wypowiedzi z przestrzeganiem konsekwencji i zgodności czasu
  • rozwijanie umiejętności czytania prostych wyrazów zbudowanych z poznanych liter
  • kształtowanie umiejętności nadawania nazwy wyodrębnionemu zbiorowi elementów
  • kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania w zabawie oraz w sytuacjach użytkowych
  • poszerzanie znajomości liter
  • doskonalenie umiejętności rozróżniania podstawowych figur geometrycznych (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt)
  • wdrażanie do prowadzenia obserwacji zjawisk przyrodniczych oraz brania udziału w zabawach badawczych, stawiania hipotez i wyciągania wniosków
  • kształtowanie umiejętności wyrażania wiedzy i emocji dotyczących zwyczajów związanych z pożegnaniem zimy i powitaniem wiosny
  • wzbogacanie wiedzy o polskich tradycjach związanych z obchodami świąt Wielkanocy

 

OBSZAR FIZYCZNY

  • rozumienie konieczności systematyczności w zakresie czynności higienicznych oraz powtarzalności w określonych sytuacjach
  • wdrażanie do samokontroli i dbałości o czystość własnego ciała oraz estetykę wyglądu
  • rozwijanie umiejętności tworzenia konstrukcji płaskich i przestrzennych oraz kompozycji z różnorodnego materiału, wykorzystywanie właściwych sposobów łączenia, montowania
  • rozwijanie umiejętności samodzielnego dostosowania ubrania do pogody

 

OBSZAR EMOCJONALNY:

  • kształtowanie umiejętności kontrolowania swojego zachowania podczas zabawy, pracy i odpoczynku
  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji wywoływanych przez kontakt z przyrodą
  • doskonalenie umiejętności dostrzegania emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej

 

OBSZAR SPOŁECZNY

  • wdrażanie do współdziałania z innymi dziećmi w zabawie, pracach użytecznych oraz podczas odpoczynku
  • doskonalenie umiejętności uważnego słuchania i wykonywania poleceń nauczyciela
  • doskonalenie umiejętności komunikowania się z dziećmi i osobami dorosłymi
  • integrowanie się podczas planowania, przygotowywania i przeżywania wspólnej pracy i zabawy
  • budowanie pozytywnej atmosfery w grupie
  • kształtowanie postawy zainteresowania i troski o przyrodę

 

 

KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1;3;4;5;6;8

 

Renata Szczypior i Barbara Tartanus

„Wiosenny rock and roll”

  1. Gwar na łące i uciecha,

kto dziś zaspał, ten ma pecha,

muchy, żaby i robale

urządzają bal nad bale.

 

Ref. Raz, dwa, raz i dwa!

Rock and roll’a każdy zna.

Tańczysz ty, i tańczę ja

rock and roll’a, szubi duba!

 

  1. Tańczy twista mały ślimak,

 i dżdżownica się wygina,

stuka sobie nogą bociek,

pająk złapał muchę w locie.

 

 Ref. Raz, dwa, raz i dwa!

Rock and roll’a każdy zna.

Tańczysz ty, i tańczę ja

 rock and roll’a, szubi duba!

 

  1. Wiosna się do słońca śmieje,

 więc słoneczko mocno grzeje.

 Cała łąka jest w kolorach.

Wszyscy tańczą rock and roll’a.

 

 Ref. Raz, dwa, raz i dwa!

Rock and roll’a każdy zna.

Tańczysz ty, i tańczę ja

rock and rolla, szubi duba !

 

Władysław Broniewski

„Śmigus”

 

Śmigus! Dyngus! Na uciechę

z kubła wodę lej ze śmiechem!

Jak nie z kubła, to ze dzbana,

śmigus-dyngus dziś od rana!

Staropolski to obyczaj,

 żebyś wiedział i nie krzyczał,

gdy w Wielkanoc, w drugie święto,

będziesz kurtkę miał zmokniętą