obraz_2021-03-19_100222.png

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne – kwiecień

Krąg tematyczny: MORSKIE OPOWIEŚCI  (02 - 05.04.2024 r.)

  • wzbogacanie wiedzy na temat czynników mających znaczenie dla naszego zdrowia i kondycji
  • kształcenie umiejętności odczytywania symboliki piramidy zdrowia i przyporządkowywania elementów do określonych jej poziomów
  • wzbogacanie wiedzy na temat pochodzenia produktów spożywczych oraz o zawodzie kucharza
  • wdrażanie do udzielania przemyślanych odpowiedzi oraz zrozumiałego przekazywania informacji
  • kształtowanie umiejętności czytania sylab, prostych wyrazów z poznanych liter
  • kształtowanie umiejętności przewidywania skutków podejmowanych działań (na podstawie ukształtowanych wyobrażeń, posiadanej wiedzy i doświadczeń)
  • kształtowanie umiejętności określania, które z wprowadzanych i obserwowanych zmian mają charakter odwracalny, nieodwracalny lub częściowo odwracalny
  • doskonalenie umiejętności przekładania regularności rytmicznej z jednej reprezentacji na drugą
  • doskonalenie umiejętności szacowania liczby przedmiotów w wyodrębnionym zbiorze oraz stosowania określeń: „mniej”, „więcej”, „tyle samo”
  • kształtowanie pojęcia liczby „sześć”, poznanie cyfry 6
  • doskonalenie umiejętności liczenia w szerokim zakresie
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się w dostępnym zakresie liczebnikami porządkowymi i dostrzegania ich znaczenia

Krąg tematyczny:  W DOMU I ZAGRODZIE  (08 - 12.04.2024 r.)

  • wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt domowych, hodowlanych, egzotycznych
  • wzbogacanie wiedzy na temat postępu technicznego w gospodarstwie rolnym
  • doskonalenie umiejętności płynnego mówienia podczas rożnych form wypowiedzi i sytuacji
  • kształtowanie umiejętności deklamowania wierszy grupowo i indywidualnie
  • kształtowanie umiejętności czytania prostych wyrazów z poznanych liter
  • kształtowanie umiejętności układania wyrazów z liter i zdań z rozsypanek wyrazowych
  • kształtowanie pojęcia liczby dziesięć
  • rozpoznawanie cyfr oznaczających liczby od 0 do 10
  • dostrzeganie znaczenia liter oraz cyfr i numeracji w życiu codziennym
  • kształtowanie pojęcia stałości liczby elementów zbioru
  • kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania w zabawie oraz w sytuacjach użytkowych
  • bogacenie doświadczeń w zakresie mierzenia długości, wspieranie rozwoju dziecięcego myślenia w zakresie stałości długości
  • dostrzeganie znaczenia stosowanych miar w życiu człowieka

Krąg tematyczny: EKO STYLEM ŻYCIA  (15 - 19.04.2024 r.)

  • doskonalenie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo-skutkowych, prawidłowości podczas przeprowadzania doświadczeń
  • wzbudzanie zainteresowania czytaniem i literami: litery „g”, „G”
  • kształtowanie umiejętności czytania prostych wyrazów i tekstów z poznanych liter
  • rozwijanie kreatywności i wyobraźni przez łączenie technik plastycznych
  • doskonalenie umiejętności wykorzystywania piktogramów do kodowania informacji
  • doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania na konkretach i zbiorach zastępczych
  • kształtowanie umiejętności stosowania symboli matematycznych i prawidłowego ich odczytywania
  • poszerzanie wiadomości o zagrożeniach dla przyrody wynikających ze zmian klimatycznych, rozwoju cywilizacji oraz codziennej działalności człowieka (zanieczyszczanie wody, powietrza, gleby)
  • poszerzanie wiadomości na temat sposobów redukowania niekorzystnego wpływu na przyrodę przez działania proekologiczne i stosowanie różnych form ochrony przyrody

Krąg tematyczny: STRAŻNICY KSIĄŻEK  (22 - 26.04.2024 r.)

  • kształtowanie umiejętności dostrzegania różnic pomiędzy książkami
  • kształtowanie umiejętności konstruowania wypowiedzi poprzez zachęcanie do opowiadania o swoich ulubionych książkach i bohaterach
  • poszerzanie słownika czynnego i biernego związanego z tematyką książek, czytelnictwem
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się pełnym zdaniem, po kolei i nie przeszkadzania innym podczas wypowiedzi
  • wdrażanie do wypowiadania się w sposób zrozumiały, poprawny pod względem gramatycznym i logicznym
  • kształtowanie umiejętności recytowania wierszy grupowo i indywidualnie, ze zwróceniem uwagi na prawidłową regulację oddechu, zachowanie pauz, tempa, rytmu, natężenie głosu
  • wdrażanie do odtwarzania według wzoru oraz do układania własnych kompozycji z mozaiki geometrycznej
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi

 

 Piosenka: DBAJ O ZIEMIĘ

  1. Nie rzucaj papierków na trawę.

Nie zaśmiecaj Ziemi.

I pomóż nam dbać o planetę.

Niech wszystko się zazieleni.

 

Ref. Bo Ziemia to nasz dom,

mieszkamy właśnie tu,

gdzie się roztacza w krąg

wiosenny zapach bzu.

 

  1. Nie zrywaj i nie łam gałązek.

Nie strasz zwierząt w lesie.

Przyroda ci wnet podziękuje.

Na listkach szczęście przyniesie.

 

Ref. Bo Ziemia to nasz dom,

mieszkamy właśnie tu,

gdzie się roztacza w krąg

wiosenny zapach bzu.

 

 

 

 

Wiersz: „ŻYJ Z PRZYRODĄ W ZGODZIE „ Wiktor Lelewa

 

Na wycieczce, na kolonii,

Tam, gdzie rzeka, tam, gdzie las,

Skarbów ziemi trzeba bronić

Kwiatów, zwierząt, drzew i gniazd.

Żyj z przyrodą w zgodzie!

Odsuń od niej zło!

I pamiętaj, co dzień,

Żeby chronić ją.

Żyj z przyroda w zgodzie!

To wspaniała rzecz:

Na ziemi, na wodzie

Warto druhów mieć.

Żyj z przyroda w zgodzie!

To przynosi plon!

Wszystkim się z nią podziel,

Jej bogactwa chroń!

 Czy to stary, czy też młody,

Liść i człowiek, ryba, ptak,

Każdy cząstką jest przyrody,

Więc śpiewajmy wszyscy tak:

Żyj z przyrodą w zgodzie...