obrazek-biedronka.jpg

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne - marzec

Krąg tematyczny: Dbamy o zdrowie (I tydzień)

Cele ogólne

OBSZAR FIZYCZNY

  • doskonalenie samodzielnego ubierania się i rozbierania
  • aktywne uczestniczenie w zabawach ruchowych
  • rozwijanie motoryki małej podczas zabaw i zajęć
  • kształtowanie motoryki dużej w trakcie aktywności ruchowej

OBSZAR EMOCJONALNY

  • wypowiadanie się na temat własnych odczuć
  • czerpanie radości ze wspólnych zabaw

OBSZAR SPOŁECZNY

  • obdarzanie uwagą rówieśników i osób dorosłych
  • przestrzeganie reguł zabaw
  • dopingowanie innych uczestników zabawy

OBSZAR POZNAWCZY

  • poznawanie podstawowych zasad zdrowego trybu życia
  • wypowiadanie się na forum grupy
  • rozpoznawanie i odtwarzanie rytmów matematycznych
  • nazywanie części garderoby i dobieranie ubrań stosownie do pogody
  • segregowanie elementów ze względu na kolor
  • porównywanie długości elementów
  • przekładanie jednej reprezentacji liczbowej na inną
  • nauka rymowanek na pamięć
  • wykonywanie prac plastycznych
  • aktywne uczestniczenie w zabawach muzycznych i wspólnym śpiewie

KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 3., 5. 8.

 

Krąg tematyczny: Jak dawniej było? (II tydzień)

Cele ogólne

OBSZAR FIZYCZNY

  • doskonalenie motoryki małej
  • udział w zabawach indywidualnych i grupowych kształtujących motorykę dużą

OBSZAR EMOCJONALNY

  • nazywanie własnych emocji
  • prezentowanie emocji za pomocą symboli i mimiki

OBSZAR SPOŁECZNY

  • odczuwanie przynależności do grupy
  • czerpanie radości ze wspólnych zabaw
  • doskonalenie umiejętności przedstawiania się i stosowania zwrotów grzecznościowych
  • wdrażanie do obdarzania innych uwagą

OBSZAR POZNAWCZY

  • analizowanie i opisywanie ilustracji
  • zdobywanie wiedzy na temat urządzeń elektrycznych
  • słuchanie opowiadań i wypowiadanie się na temat ich treści
  • odczytywanie znaczenia symboli
  • poznawanie różnych sposobów komunikowania się
  • nazywanie środków transportu
  • przeliczanie na konkretach
  • poznawanie faktów dotyczących życia przodków, wynalazków i osiągnięć techniki
  • wykonywanie prac plastycznych i technicznych według własnego pomysłu i według instrukcji
  • aktywne uczestniczenie w zabawach muzycznych

KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 3., 5., 8.

 

Krąg tematyczny: Morski świat (III tydzień)

Cele ogólne

OBSZAR FIZYCZNY

  • udział w zajęciach sensorycznych, doskonalenie małej motoryki
  • uczestniczenie w zabawach z elementem toczenia, czworakowania, równowagi

OBSZAR EMOCJONALNY

  • radzenie sobie z trudnymi emocjami
  • wdrażanie do okazywania emocji w sposób akceptowany społecznie

OBSZAR SPOŁECZNY

  • uczestniczenie w zabawach wymagających współpracy
  • porozumiewanie się za pomocą komunikatów werbalnych i pozawerbalnych
  • czerpanie radości z własnych umiejętności
  • przestrzeganie ustalonych reguł

OBSZAR POZNAWCZY

  • rozbudzanie zainteresowania przyrodą morską
  • uważne słuchanie wierszy i opowiadań
  • wypowiadanie się na podany temat
  • podejmowanie samodzielnej aktywności poznawczej
  • klasyfikowanie elementów według podanej kategorii
  • przeliczanie na konkretach
  • wykonywanie prac plastycznych i technicznych
  • śpiewanie piosenki

KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 3., 5., 8.

 

Krąg tematyczny: Pierwsze oznaki wiosny (IV tydzień)

Cele ogólne

OBSZAR FIZYCZNY

  • uczestniczenie w zabawach ruchowych w sali i w ogrodzie
  • podnoszenie poziomu wrażliwości sensorycznej

OBSZAR EMOCJONALNY

  • radzenie sobie z nieprzyjemnymi emocjami
  • doskonalenie cierpliwości w czekaniu na swoją kolej w zabawie
  • czerpanie radości z obcowania z przyrodą

OBSZAR SPOŁECZNY

  • słuchanie rozmówców
  • wdrażanie do współdziałania z rówieśnikami w czasie zabaw
  • przestrzeganie reguł gier i zabaw

OBSZAR POZNAWCZY

  • poznanie charakterystycznych cech wiosny
  • rozpoznawanie wybranych roślin i zwierząt
  • poznanie warunków niezbędnych roślinom do wzrostu
  • zakładanie i pielęgnowanie upraw
  • słuchanie tekstów literackich i wypowiadanie się na ich temat
  • klasyfikowanie elementów według podanej kategorii
  • doskonalenie umiejętności przeliczania, przekładanie jednej reprezentacji liczbowej na inną
  • wyrażanie ekspresji plastycznej poprzez ukierunkowane działania plastyczne

KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 3., 5., 8.

Cele ogólne

OBSZAR FIZYCZNY

  • udział w zajęciach sensorycznych, doskonalenie małej motoryki
  • uczestniczenie w zabawach z elementem toczenia, czworakowania, równowagi

OBSZAR EMOCJONALNY

  • radzenie sobie z trudnymi emocjami
  • wdrażanie do okazywania emocji w sposób akceptowany społecznie

OBSZAR SPOŁECZNY

  • uczestniczenie w zabawach wymagających współpracy
  • porozumiewanie się za pomocą komunikatów werbalnych i pozawerbalnych
  • czerpanie radości z własnych umiejętności
  • przestrzeganie ustalonych reguł

OBSZAR POZNAWCZY

  • rozbudzanie zainteresowania przyrodą morską
  • uważne słuchanie wierszy i opowiadań
  • wypowiadanie się na podany temat
  • podejmowanie samodzielnej aktywności poznawczej
  • klasyfikowanie elementów według podanej kategorii
  • przeliczanie na konkretach
  • wykonywanie prac plastycznych i technicznych
  • śpiewanie piosenki

KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 3., 5., 8.

 

Krąg tematyczny: Wielkanocne tradycje (V tydzień)

Cele ogólne

OBSZAR FIZYCZNY

  • uczestniczenie w zabawach ruchowych
  • rozwijanie sprawności dłoni i palców
  • utrwalanie prawidłowego toru oddechowego

OBSZAR EMOCJONALNY

  • cierpliwe czekanie na swoją kolej
  • panowanie nad nieprzyjemnymi emocjami

OBSZAR SPOŁECZNY

  • wdrażanie do współdziałania w zabawie
  • czerpanie radości ze wspólnej zabawy
  • respektowanie zasad podczas gier i zabaw
  • obdarzanie uwagą innych osób

OBSZAR POZNAWCZY

  • poszerzenie wiedzy na temat tradycji i zwyczajów związanych ze świętami wielkanocnymi
  • doskonalenie umiejętności przeliczania
  • porównywanie liczebności zbiorów
  • poznanie budowy jaja kurzego
  • przeprowadzanie prostych eksperymentów z jajkami
  • uważne słuchanie utworów literackich
  • odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych utworów literackich
  • tworzenie prac plastycznych
  • rozpoznawanie i nazywanie wybranych figur geometrycznych
  • rozwijanie orientacji w przestrzeni
  • rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych

KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 3., 5., 8.

 

WIERSZ: „Na zdrowie”. - M. Strzałkowska

 

Lubię szpinak, kalafiory,

por, cebulę, pomidory!

Jem surówki i jarzyny,

bo w nich siedzą witaminy!

Wolę soki owocowe

niż napoje „bąbelkowe”!

Piję soki owocowe,

bo są pyszne oraz zdrowe!

Wolę jabłka i buraki

niż cukierki i lizaki!

Lubię zdrowo się odżywiać,

bo od tego sił przybywa!

 

 

 

 

PIOSENKA:  „Idzie Pani Wiosna”. B. Tartanus, U. Kozłowska

 

  1. Idzie, idzie Pani Wiosna

cicho na paluszkach,

taka piękna i radosna

jak bajkowa wróżka.

  Ref.  Obudź się niedźwiadku już, wiosna jest tuż, tuż!    

 

  1. Idzie Wiosna kolorowa,

ma w koszyku kwiatki.

Pragnie nimi obdarować

dzieci i niedźwiadki.

  Ref.  Obudź się niedźwiadku już, wiosna jest tuż, tuż!