Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne - marzec
Krąg tematyczny: Dbamy o zdrowie (I tydzień)
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
- doskonalenie samodzielnego ubierania się i rozbierania
- aktywne uczestniczenie w zabawach ruchowych
- rozwijanie motoryki małej podczas zabaw i zajęć
- kształtowanie motoryki dużej w trakcie aktywności ruchowej
OBSZAR EMOCJONALNY
- wypowiadanie się na temat własnych odczuć
- czerpanie radości ze wspólnych zabaw
OBSZAR SPOŁECZNY
- obdarzanie uwagą rówieśników i osób dorosłych
- przestrzeganie reguł zabaw
- dopingowanie innych uczestników zabawy
OBSZAR POZNAWCZY
- poznawanie podstawowych zasad zdrowego trybu życia
- wypowiadanie się na forum grupy
- rozpoznawanie i odtwarzanie rytmów matematycznych
- nazywanie części garderoby i dobieranie ubrań stosownie do pogody
- segregowanie elementów ze względu na kolor
- porównywanie długości elementów
- przekładanie jednej reprezentacji liczbowej na inną
- nauka rymowanek na pamięć
- wykonywanie prac plastycznych
- aktywne uczestniczenie w zabawach muzycznych i wspólnym śpiewie
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 3., 5. 8.
Krąg tematyczny: Jak dawniej było? (II tydzień)
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
- doskonalenie motoryki małej
- udział w zabawach indywidualnych i grupowych kształtujących motorykę dużą
OBSZAR EMOCJONALNY
- nazywanie własnych emocji
- prezentowanie emocji za pomocą symboli i mimiki
OBSZAR SPOŁECZNY
- odczuwanie przynależności do grupy
- czerpanie radości ze wspólnych zabaw
- doskonalenie umiejętności przedstawiania się i stosowania zwrotów grzecznościowych
- wdrażanie do obdarzania innych uwagą
OBSZAR POZNAWCZY
- analizowanie i opisywanie ilustracji
- zdobywanie wiedzy na temat urządzeń elektrycznych
- słuchanie opowiadań i wypowiadanie się na temat ich treści
- odczytywanie znaczenia symboli
- poznawanie różnych sposobów komunikowania się
- nazywanie środków transportu
- przeliczanie na konkretach
- poznawanie faktów dotyczących życia przodków, wynalazków i osiągnięć techniki
- wykonywanie prac plastycznych i technicznych według własnego pomysłu i według instrukcji
- aktywne uczestniczenie w zabawach muzycznych
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 3., 5., 8.
Krąg tematyczny: Morski świat (III tydzień)
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
- udział w zajęciach sensorycznych, doskonalenie małej motoryki
- uczestniczenie w zabawach z elementem toczenia, czworakowania, równowagi
OBSZAR EMOCJONALNY
- radzenie sobie z trudnymi emocjami
- wdrażanie do okazywania emocji w sposób akceptowany społecznie
OBSZAR SPOŁECZNY
- uczestniczenie w zabawach wymagających współpracy
- porozumiewanie się za pomocą komunikatów werbalnych i pozawerbalnych
- czerpanie radości z własnych umiejętności
- przestrzeganie ustalonych reguł
OBSZAR POZNAWCZY
- rozbudzanie zainteresowania przyrodą morską
- uważne słuchanie wierszy i opowiadań
- wypowiadanie się na podany temat
- podejmowanie samodzielnej aktywności poznawczej
- klasyfikowanie elementów według podanej kategorii
- przeliczanie na konkretach
- wykonywanie prac plastycznych i technicznych
- śpiewanie piosenki
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 3., 5., 8.
Krąg tematyczny: Pierwsze oznaki wiosny (IV tydzień)
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
- uczestniczenie w zabawach ruchowych w sali i w ogrodzie
- podnoszenie poziomu wrażliwości sensorycznej
OBSZAR EMOCJONALNY
- radzenie sobie z nieprzyjemnymi emocjami
- doskonalenie cierpliwości w czekaniu na swoją kolej w zabawie
- czerpanie radości z obcowania z przyrodą
OBSZAR SPOŁECZNY
- słuchanie rozmówców
- wdrażanie do współdziałania z rówieśnikami w czasie zabaw
- przestrzeganie reguł gier i zabaw
OBSZAR POZNAWCZY
- poznanie charakterystycznych cech wiosny
- rozpoznawanie wybranych roślin i zwierząt
- poznanie warunków niezbędnych roślinom do wzrostu
- zakładanie i pielęgnowanie upraw
- słuchanie tekstów literackich i wypowiadanie się na ich temat
- klasyfikowanie elementów według podanej kategorii
- doskonalenie umiejętności przeliczania, przekładanie jednej reprezentacji liczbowej na inną
- wyrażanie ekspresji plastycznej poprzez ukierunkowane działania plastyczne
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 3., 5., 8.
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
- udział w zajęciach sensorycznych, doskonalenie małej motoryki
- uczestniczenie w zabawach z elementem toczenia, czworakowania, równowagi
OBSZAR EMOCJONALNY
- radzenie sobie z trudnymi emocjami
- wdrażanie do okazywania emocji w sposób akceptowany społecznie
OBSZAR SPOŁECZNY
- uczestniczenie w zabawach wymagających współpracy
- porozumiewanie się za pomocą komunikatów werbalnych i pozawerbalnych
- czerpanie radości z własnych umiejętności
- przestrzeganie ustalonych reguł
OBSZAR POZNAWCZY
- rozbudzanie zainteresowania przyrodą morską
- uważne słuchanie wierszy i opowiadań
- wypowiadanie się na podany temat
- podejmowanie samodzielnej aktywności poznawczej
- klasyfikowanie elementów według podanej kategorii
- przeliczanie na konkretach
- wykonywanie prac plastycznych i technicznych
- śpiewanie piosenki
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 3., 5., 8.
Krąg tematyczny: Wielkanocne tradycje (V tydzień)
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
- uczestniczenie w zabawach ruchowych
- rozwijanie sprawności dłoni i palców
- utrwalanie prawidłowego toru oddechowego
OBSZAR EMOCJONALNY
- cierpliwe czekanie na swoją kolej
- panowanie nad nieprzyjemnymi emocjami
OBSZAR SPOŁECZNY
- wdrażanie do współdziałania w zabawie
- czerpanie radości ze wspólnej zabawy
- respektowanie zasad podczas gier i zabaw
- obdarzanie uwagą innych osób
OBSZAR POZNAWCZY
- poszerzenie wiedzy na temat tradycji i zwyczajów związanych ze świętami wielkanocnymi
- doskonalenie umiejętności przeliczania
- porównywanie liczebności zbiorów
- poznanie budowy jaja kurzego
- przeprowadzanie prostych eksperymentów z jajkami
- uważne słuchanie utworów literackich
- odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych utworów literackich
- tworzenie prac plastycznych
- rozpoznawanie i nazywanie wybranych figur geometrycznych
- rozwijanie orientacji w przestrzeni
- rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 3., 5., 8.
WIERSZ: „Na zdrowie”. - M. Strzałkowska
Lubię szpinak, kalafiory,
por, cebulę, pomidory!
Jem surówki i jarzyny,
bo w nich siedzą witaminy!
Wolę soki owocowe
niż napoje „bąbelkowe”!
Piję soki owocowe,
bo są pyszne oraz zdrowe!
Wolę jabłka i buraki
niż cukierki i lizaki!
Lubię zdrowo się odżywiać,
bo od tego sił przybywa!
PIOSENKA: „Idzie Pani Wiosna”. B. Tartanus, U. Kozłowska
- Idzie, idzie Pani Wiosna
cicho na paluszkach,
taka piękna i radosna
jak bajkowa wróżka.
Ref. Obudź się niedźwiadku już, wiosna jest tuż, tuż!
- Idzie Wiosna kolorowa,
ma w koszyku kwiatki.
Pragnie nimi obdarować
dzieci i niedźwiadki.
Ref. Obudź się niedźwiadku już, wiosna jest tuż, tuż!
- Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne IX biedronki.pdf (383,00kB, .PDF)
- Zamierzenia wychowawczo październik biedronki.pdf (392,00kB, .PDF)
- Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne listopad.pdf (384,00kB, .PDF)
- Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne grudzień.pdf (382,00kB, .PDF)
- Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne.pdf (388,00kB, .PDF)
- Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne luty.pdf (391,00kB, .PDF)