obraz-pszczolki.png

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne – luty

  • Krąg tematyczny: KARNAWAŁOWE ZABAWY ( 29.01-02.02.)

    • Zachęcanie do podejmowania zabaw ruchowych, naśladowczych i pozawerbalnych, służących pełniejszemu poznaniu otaczającego świata
    • Kształtowanie umiejętności odpoczynku i wyciszania się
    • Rozwijanie sprawności motorycznej poprzez udział w zabawach gimnastycznych i ruchowych
    • Tworzenie radosnej atmosfery oczekiwania na bal karnawałowy w przedszkolu
    • Budowanie pozytywnych relacji w grupie, zachęcanie do podejmowania wspólnych zabaw i działań
    • Zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy, uważnego słuchania wypowiedzi innych dzieci i osób dorosłych
    • Zapoznanie z tradycjami okresu karnawałowego
    • Rozbudzanie twórczego myślenia poprzez zabawy rozwijające wyobraźnie
    • Tworzenie warunków do nabywania umiejętności matematycznych poprzez udział w zabawach z liczeniem , tworzeniem zbiorów
    • Rozwijanie sprawności zmysłów wzroku, słuchu i dotyku
    • Kształtowanie słuchu muzycznego poprzez wspólny śpiew i zabawy muzyczne
    • Rozwijanie umiejętności językowych poprzez twórcze zabawy słowne
    • Rozwijanie sprawności aparatu artykulacyjnego
    • Zachęcanie do podejmowania zabaw plastycznych z wykorzystaniem różnych materiałów
    • Tworzenie warunków do podejmowania zabaw konstrukcyjnych z wykorzystaniem różnorodnych elementów

     

    Krąg tematyczny: KARNAWAŁOWE ZABAWY NA ŚWIECIE

    ( 05.02- 09.02)

     

    • Rozwijanie sprawności motorycznej poprzez udział w zabawach gimnastycznych i ruchowych
    • Budowanie pozytywnych relacji w grupie, zachęcanie do podejmowania wspólnych zabaw i działań
    • Zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy, uważnego słuchania wypowiedzi innych dzieci i osób dorosłych
    • Zapoznanie z tradycjami okresu karnawałowego na świecie
    • Rozbudzanie twórczego myślenia poprzez zabawy rozwijające wyobraźnie
    • Tworzenie warunków do nabywania umiejętności matematycznych poprzez udział w zabawach z liczeniem , tworzeniem zbiorów
    • Kształtowanie słuchu muzycznego poprzez wspólny śpiew i zabawy muzyczne
    • Rozwijanie umiejętności językowych poprzez twórcze zabawy słowne
    • Rozwijanie sprawności aparatu artykulacyjnego
    • Zachęcanie do podejmowania zabaw plastycznych z wykorzystaniem różnych materiałów
    • Tworzenie warunków do podejmowania zabaw konstrukcyjnych z wykorzystaniem różnorodnych elementów

    Krąg tematyczny: ZIMOWA WYPRAWA ( 12.02-16.02)

     

    • Stwarzanie okazji do przebywania na świeżym powietrzu i budowanie odporności organizmu
    • Doskonalenie sprawności manualnej poprzez zabawy grafomotoryczne i manipulacyjne
    • Rozwijanie sprawności ruchowej poprzez udział w działaniach gimnastycznych i ruchowych
    • Rozwijanie sprawności oraz koordynacji ruchowej
    • Budowanie pozytywnych skojarzeń z zimową aurą
    • Kształtowanie odporności psychicznej poprzez uczestnictwo w zabawach z rywalizacją
    • Budowanie więzi grupowych poprzez zabawy integracyjne, wymagające współdziałania
    • Zapoznanie ze sposobami aktywnego spędzania wolnego na świeżym powietrzu
    • Budowanie doświadczeń związanych z orientacją w przestrzeni oraz na orientacją na kartce
    • Stwarzanie okazji do nabywania intuicji matematycznej w zakresie stałości masy
    • Rozwijanie sprawności aparatu artykulacyjnego poprzez zabawy logopedyczne
    • Zachęcanie do wypowiadania się, budowania kilkuzdaniowych wypowiedzi na określony temat
    • Kształtowanie słuchu fonematycznego poprzez zabawy z wyrazami i zadaniami
    • Budzenie ciekawości i zainteresowania światem przyrodniczym, ze szczególnym uwzględnieniem krain polarnych

     

    Krąg tematyczny : NASZA WISŁA  (19.02-23.02)

    • Tworzenie warunków do nabywania doświadczeń w zakresie orientacji w schemacie ciała
    • Rozwijanie sprawności ruchowej poprzez organizowanie różnorodnych działań sportowych, gimnastycznych i ruchowych
    • Zachęcanie do twórczego rozwiązywania problemów i radzenia sobie z sytuacjami trudnymi
    • Kształtowanie postaw patriotycznych
    • Poznawanie fizycznej mapy Polski
    • Poznawanie wybranych legend związanych z polskimi miastami
    • Zapoznanie z wybranymi gatunkami zwierząt zamieszkujących Wisłę i jej okolice
    • Zachęcanie do podejmowania zabaw ruchowych, naśladowczych i pozawerbalnych, służących pełniejszemu poznaniu otaczającego świata
    • Kształtowanie umiejętności matematycznych