Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne - marzec
Tematy kompleksowe:
- Recepta na zdrowie
- Kiedyś i dziś
- Na tropach wiosny
- Radosna Wielkanoc
CELE OGÓLNE:
OBSZAR POZNAWCZY:
- wzbogacanie wiedzy na temat czynników mających znaczenie dla naszego zdrowia i kondycji
- doskonalenie umiejętności rozumienia i wyjaśniania znaczenia umownych symboli i znaków znajdujących się w otoczeniu, np. graficzne opisy, kodeksy, plakaty, sygnały dźwiękowe
- doskonalenie umiejętności wykorzystywania znanych piktogramów do kodowania informacji, do tworzenia notatek, plakatów itp.
- rozwijanie umiejętności formułowania wypowiedzi z przestrzeganiem konsekwencji i zgodności czasu
- rozwijanie umiejętności czytania prostych wyrazów zbudowanych z poznanych liter
- kształtowanie umiejętności nadawania nazwy wyodrębnionemu zbiorowi elementów
- kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania w zabawie oraz w sytuacjach użytkowych
- poszerzanie znajomości liter
- doskonalenie umiejętności rozróżniania podstawowych figur geometrycznych (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt)
- wdrażanie do prowadzenia obserwacji zjawisk przyrodniczych oraz brania udziału w zabawach badawczych, stawiania hipotez i wyciągania wniosków
- kształtowanie umiejętności wyrażania wiedzy i emocji dotyczących zwyczajów związanych z pożegnaniem zimy i powitaniem wiosny
- wzbogacanie wiedzy o polskich tradycjach związanych z obchodami świąt Wielkanocy
OBSZAR FIZYCZNY
- rozumienie konieczności systematyczności w zakresie czynności higienicznych oraz powtarzalności w określonych sytuacjach
- wdrażanie do samokontroli i dbałości o czystość własnego ciała oraz estetykę wyglądu
- rozwijanie umiejętności tworzenia konstrukcji płaskich i przestrzennych oraz kompozycji z różnorodnego materiału, wykorzystywanie właściwych sposobów łączenia, montowania
- rozwijanie umiejętności samodzielnego dostosowania ubrania do pogody
OBSZAR EMOCJONALNY:
- kształtowanie umiejętności kontrolowania swojego zachowania podczas zabawy, pracy i odpoczynku
- doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji wywoływanych przez kontakt z przyrodą
- doskonalenie umiejętności dostrzegania emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej
OBSZAR SPOŁECZNY
- wdrażanie do współdziałania z innymi dziećmi w zabawie, pracach użytecznych oraz podczas odpoczynku
- doskonalenie umiejętności uważnego słuchania i wykonywania poleceń nauczyciela
- doskonalenie umiejętności komunikowania się z dziećmi i osobami dorosłymi
- integrowanie się podczas planowania, przygotowywania i przeżywania wspólnej pracy i zabawy
- budowanie pozytywnej atmosfery w grupie
- kształtowanie postawy zainteresowania i troski o przyrodę
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1;3;4;5;6;8
Renata Szczypior i Barbara Tartanus
„Wiosenny rock and roll”
- Gwar na łące i uciecha,
kto dziś zaspał, ten ma pecha,
muchy, żaby i robale
urządzają bal nad bale.
Ref. Raz, dwa, raz i dwa!
Rock and roll’a każdy zna.
Tańczysz ty, i tańczę ja
rock and roll’a, szubi duba!
- Tańczy twista mały ślimak,
i dżdżownica się wygina,
stuka sobie nogą bociek,
pająk złapał muchę w locie.
Ref. Raz, dwa, raz i dwa!
Rock and roll’a każdy zna.
Tańczysz ty, i tańczę ja
rock and roll’a, szubi duba!
- Wiosna się do słońca śmieje,
więc słoneczko mocno grzeje.
Cała łąka jest w kolorach.
Wszyscy tańczą rock and roll’a.
Ref. Raz, dwa, raz i dwa!
Rock and roll’a każdy zna.
Tańczysz ty, i tańczę ja
rock and rolla, szubi duba !
Władysław Broniewski
„Śmigus”
Śmigus! Dyngus! Na uciechę
z kubła wodę lej ze śmiechem!
Jak nie z kubła, to ze dzbana,
śmigus-dyngus dziś od rana!
Staropolski to obyczaj,
żebyś wiedział i nie krzyczał,
gdy w Wielkanoc, w drugie święto,
będziesz kurtkę miał zmokniętą
- Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne wrzesień mrówki.pdf (379,00kB, .PDF)
- Zamierzenia wychowawczo Mrówki.pdf (373,00kB, .PDF)
- Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne listopad.pdf (373,00kB, .PDF)
- Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne grudzień.pdf (375,00kB, .PDF)
- zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze styczeń.pdf (307,00kB, .PDF)
- Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne luty.pdf (288,00kB, .PDF)