Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne - maj
Krąg tematyczny: Polska moja Ojczyzna (I tydzień)
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
- uczestniczenie w zabawach kształtujących motorykę dużą i sprawność ciała;
- konstruowanie trójwymiarowych budowli;
- ćwiczenie sprawności ręki w czasie rysowania, malowania, wykonywania czynności precyzyjnych.
OBSZAR EMOCJONALNY
- stwarzanie okazji do czerpania radości z czynności artystycznych, takich jak śpiewanie, malowanie, taniec;
- wdrażanie do radzenia sobie z nieprzyjemnymi emocjami.
OBSZAR SPOŁECZNY
- uczenie szacunku do rówieśników i osób starszych;
- rozbudzanie zainteresowania postaciami historycznymi;
- kształtowanie świadomości narodowej, poczucia przynależności do narodu i kraju, w którym żyjemy;
- wdrażanie do obdarzania uwagą innych osób, uważne słuchanie wypowiedzi innych.
OBSZAR POZNAWCZY
- kształtowanie postawy patriotycznej;
- zapoznawanie poprzez literaturę z symbolami narodowymi i treściami patriotycznymi;
- utrwalanie umiejętności rozpoznawania prawej i lewej strony, rozróżniania kierunków w przestrzeni;
- stwarzanie okazji do przeliczania na konkretach w sytuacjach zadaniowych;
- uczestniczenie w zabawach umożliwiających poznanie prostych zwrotów w języku angielskim;
- umożliwienie wyrażania siebie i swojego sposobu widzenia świata w ruchu, pieśni, tańcu i wytworach plastycznych.
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 2., 3., 4., 5., 6., 8.
Krąg tematyczny: Zagraniczne podróże (II tydzień)
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
- uczestniczenie w zabawach ruchowych;
- ćwiczenie sprawności motoryki małej podczas zabaw konstrukcyjnych, manipulacyjnych i plastycznych;
- ćwiczenie prawidłowego chwytu pisarskiego.
OBSZAR EMOCJONALNY
- nabywanie umiejętności radzenia sobie z nieprzyjemnymi emocjami, np. podczas czekania na swoją kolej;
- wdrażanie do wytrwałości w doprowadzaniu rozpoczętych zadań do końca.
OBSZAR SPOŁECZNY
- nabywanie umiejętności przedstawiania się (imię, nazwisko, adres);
- wdrażanie do wywiązywania się z codziennych obowiązków;
- wdrażanie do obdarzania uwagą innych dzieci i osób dorosłych.
OBSZAR POZNAWCZY
- zapoznanie z różnymi środkami transportu;
- ćwiczenie umiejętności klasyfikowania elementów według wybranej i podanej kategorii;
- ćwiczenie umiejętności określania relacji przestrzennych i kolorów;
- umożliwianie wyrażania siebie poprzez uzasadnianie własnych decyzji i wytwory plastyczne;
- rozwijanie wyobraźni poprzez układanie opowiadania;
- zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy, odpowiadania na pytania;
- wdrażanie do uważnego i aktywnego słuchania utworów literackich;
- uczestniczenie w zabawach umuzykalniających i doskonalących umiejętności wokalne.
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 3., 5., 6., 8.
Krąg tematyczny: Wiosna w pełni (III tydzień)
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
- organizowanie najbliższego otoczenia w sposób umożliwiający wykonanie powierzonych działań ;
- doskonalenie sprawności manualnej poprzez zabawy z rekwizytem, wykonywanie prac plastycznych;
- zachęcanie do aktywnego uczestniczenia w zabawach.
OBSZAR EMOCJONALNY
- wdrażanie do radzenia sobie z niepowodzeniami w zabawie;
- stwarzanie okazji do dostrzegania emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego;
- wspieranie w dostrzeganiu swoich mocnych stron;
- odczuwanie poczucia dumy z wytworów swojej pracy;
- zachęcanie do przełamywania lęku przed spożywaniem nowych produktów.
OBSZAR SPOŁECZNY
- stwarzanie okazji do poznawania i podziwiania najbliższego otoczenia, budowanie poczucia przywiązania do miejsca zamieszkania;
- wdrażanie do stosowania zwrotów grzecznościowych.
OBSZAR POZNAWCZY
- poznanie warunków niezbędnych roślinom do wzrostu, założenie i pielęgnacja uprawy;
- uważne słuchanie utworów literackich, odpowiadanie na pytania dotyczące tekstów;
- poznanie kwiatów i owadów łąkowych;
- doskonalenie umiejętności matematycznych przez przeliczanie elementów, tworzenie zbiorów równolicznych, dopełnianie zbiorów;
- wykorzystywanie materiałów przyrodniczych do prac plastycznych, nadawanie znaczenia swoim wytworom;
- wdrażanie do aktywnego słuchania muzyki;
- doskonalenie umiejętności wokalnych podczas śpiewu a cappella i z akompaniamentem.
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 3., 5., 8.
Krąg tematyczny: Rodzinna fotografia (IV tydzień)
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
- uczestniczenie w zabawach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu;
- kształtowanie umiejętności manualnych podczas zabaw plastycznych i graficznych.
OBSZAR EMOCJONALNY
- przełamywanie strachu przed podejmowaniem trudnych zadań;
- doprowadzanie rozpoczętej pracy do końca;
- radzenie sobie z trudnymi emocjami podczas zajęć i zabaw.
OBSZAR SPOŁECZNY
- kształtowanie poczucia przynależności do rodziny i grupy rówieśniczej;
- dzielenie się obowiązkami wynikającymi z pracy w małych zespołach.
OBSZAR POZNAWCZY
- wypowiadanie się na temat członków rodziny, podawanie ich imion, cech wyglądu i upodobań;
- recytowanie wierszy z pamięci;
- wdrażanie do uważnego słuchania utworów literackich;
- rozwijanie umiejętności matematycznych podczas przeliczania i segregowania elementów, porównywania długości, układania rytmów;
- wyrażanie własnego sposobu postrzegania świata w aktywnościach plastyczno-technicznych;
- wykonywanie prac według instrukcji obrazkowych i słownych;
- doskonalenie umiejętności wokalnych.
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 3., 5., 8.
Krąg tematyczny: Mali podróżnicy (V tydzień)
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
- uczestniczenie w zabawach ruchowych;
- rozwijanie sprawności motoryki małej.
OBSZAR EMOCJONALNY
- odczytywanie emocji przedstawionych za pomocą mimiki i gestów;
- wczuwanie się w emocje innych;
- cierpliwe czekanie na swoją kolej.
OBSZAR SPOŁECZNY
- czerpanie radości ze wspólnej zabawy;
- dbanie o pozytywną atmosferę w grupie;
- obdarzanie uwagą innych osób.
OBSZAR POZNAWCZY
- wskazywanie przedmiotów potrzebnych w czasie podróży;
- poznawanie i nazywanie kontynentów;
- dokonywanie pomiaru długości;
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się na podany temat;
- wskazywanie podobieństw w wyglądzie i zachowaniu dzieci z różnych stron świata;
- poznanie wybranych potraw z innych krajów;
- rozpoznawanie i nazywanie wybranych środków transportu;
- tworzenie prac plastycznych z różnorodnych materiałów za pomocą różnych technik.
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 3., 5., 8.
WIERSZ: „Przedszkolak”.
Chociaż z nas maluchy, to już dzielne zuchy!
Nasze znaczki znamy, zasad przestrzegamy.
Zgodnie się bawimy.
Na leżaczkach śpimy.
Nowe rzeczy poznajemy
Obiadki ze smakiem jemy
Chodzimy na spacery.
Liczymy: jeden, dwa, trzy, cztery!
Na instrumentach pięknie gramy.
I piosenki śpiewamy.
PIOSENKA: „Biedronka” B. Tartanus
- Biedronka czarne kropki ma, malutkie nóżki, skrzydła dwa.
Ref: Aha! Aha! Biedronkę każde dziecko zna!
Aha! Aha! Biedronkę każdy zna!
- Na łące wszystkie muszki zna, i z wiatrem w berka często gra.
Ref: Aha! Aha! Biedronkę każde dziecko zna...
- Podziwia z góry cały świat zielony listek, żółty kwiat.
Ref: Aha! Aha! Biedronkę każde dziecko zna...
- Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne IX biedronki.pdf (383,00kB, .PDF)
- Zamierzenia wychowawczo październik biedronki.pdf (392,00kB, .PDF)
- Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne listopad.pdf (384,00kB, .PDF)
- Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne grudzień.pdf (382,00kB, .PDF)
- Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne.pdf (388,00kB, .PDF)
- Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne luty.pdf (391,00kB, .PDF)
- Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne marzec.pdf (395,00kB, .PDF)