obrazek-mrowka.jpg

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne - maj

    TEMATY KOMPLEKSOWE:

    • Biało-czerwony maj
    • Podróże po Europie
    • Wiosenne barwy i dźwięki
    • W rodzinnym kręgu

     

    • kształtowanie podstawowej orientacji na mapie Polski
    • wdrażanie do postawy poszanowania symboli narodowych: flagi, godła i hymnu
    • kształtowanie umiejętności śpiewania hymnu państwowego, z zachowaniem właściwej postawy ciała, zaznajamianie z sytuacjami, w których jest grany hymn państwowy
    • kształtowanie znajomości wybranych monet i banknotów, znaczenia pieniędzy w życiu codziennym
    • kształtowanie świadomości przynależności społecznej i terytorialnej: moja rodzina, moje miasto, mój region, mój kraj
    • poszerzanie wiedzy o Unii Europejskiej i krajach członkowskich
    • poszerzanie wiedzy o roślinach łąkowych
    • doskonalenie umiejętności rozpoznawania roślin
    • poszerzanie wiadomości o zwierzętach związanych z łąką
    • doskonalenie umiejętności rozpoznawania ptaków zamieszkujących Polskę
    • poszerzanie wiedzy o rodzinie pochodzenia: jej tradycjach, historii, członkach i pełnionych przez nich rolach społecznych
    • doskonalenie rozumienia obowiązków członków rodziny i konieczności ich wypełniania
    • wdrażanie do systematycznego uczestnictwa w organizowanych zabawach ruchowych i przestrzegania zasad zapewniających bezpieczeństwo
    • doskonalenie umiejętności tworzenia prac plastyczno-technicznych według instrukcji
    • doskonalenie sprawności manualnej podczas wykonywania ćwiczeń graficznych oraz utrwalenie właściwego kierunku kreślenia od lewej strony do prawej, od góry do dołu
    • doskonalenie umiejętności przestrzegania zasad kulturalnego zachowania przy stole, odpowiedniego posługiwania się sztućcami podczas posiłków
    • kształtowanie umiejętności nakrywania do stołu w sytuacjach codziennych i podczas okazjonalnych poczęstunków
    • kształtowanie umiejętności przygotowywania posiłków z przestrzeganiem zasad higieny i bezpieczeństwa
    • wdrażanie do dbania o bezpieczeństwo swoje i rówieśników podczas zabawy
    • utrwalenie poznanych liter i cyfr
    • kształtowanie umiejętności wypowiadania się na zadany temat
    • rozwijanie zainteresowań i umiejętności plastycznych
    • doskonalenie umiejętności posługiwania się symbolami matematycznymi: „+”, „–”, „=”

     

     

    Piosenka „To nasza ojczyzna”

    Popatrz na niebo błękitne,

    popatrz, jak wiatr goni chmury.

    Wiosna zielenią tu kwitnie,

    jesień ma kolor purpury.

     

    Ref. Ziemio rodzinna, ziemio ojczysta, jesteś w powietrzu, wodzie i liściach.

    Tyś naszym domem, szczęścia iskierką i najpiękniejszą naszą piosenką.

     

    Trawy na łąkach się złocą,

    i karmi nas ziemia żyzna.

    A księżyc błyszczący nocą, szepcze:

    „To nasza ojczyzna”.

     

    Ref. Ziemio rodzinna, ziemio ojczysta, jesteś w powietrzu, wodzie i liściach. Tyś naszym domem, szczęścia iskierką i najpiękniejszą naszą piosenką

     

     

    Wiersz „WIOSENNA ŁĄKA”

    Wiosenna łąka w promieniach słońca cała zielona jest i kwitnąca.

     Pszczoły, motyle nad nią fruwają, a w trawie świerszcze koncerty grają.

     Rosną na łące białe stokrotki, wierzby nad rzeką pokryły kotki.

    Żaby rechoczą, śpiewają ptaki, do gniazd dla piskląt znoszą robaki.

    Żółte kaczeńce na łące kwitną, niebo ma barwę jasnobłękitną.

    Wśród kwiatów pszczoły pilnie pracują, zbierają nektar, miód produkują.

    Słoneczko grzeje, stopniały śniegi, na noskach dzieci są pierwsze piegi.

     Cieszą się dzieci i ziemia cała, że wiosna do nas już zawitała.