Zamierzenia wychowawczo - dydaktyczne – MAJ
Krąg tematyczny: Święta majowe (I tydzień)
OBSZAR FIZYCZNY
- uczestniczenie w zabawach kształtujących motorykę dużą i sprawność ciała
- konstruowanie trójwymiarowych budowli
- ćwiczenie sprawności ręki w czasie rysowania, malowania, wykonywania czynności precyzyjnych
OBSZAR EMOCJONALNY
- stwarzanie okazji do czerpania radości z czynności artystycznych, takich jak śpiewanie, malowanie, taniec
- wdrażanie do radzenia sobie z nieprzyjemnymi emocjami
OBSZAR SPOŁECZNY
- uczenie szacunku do rówieśników i osób starszych
- rozbudzanie zainteresowania postaciami historycznymi
- kształtowanie świadomości narodowej, poczucia przynależności do narodu i kraju, w którym żyjemy
- wdrażanie do obdarzania uwagą innych osób, uważne słuchanie wypowiedzi innych
OBSZAR POZNAWCZY
- kształtowanie postawy patriotycznej
- zapoznawanie poprzez literaturę z symbolami narodowymi i treściami patriotycznymi
- utrwalanie umiejętności rozpoznawania prawej i lewej strony, rozróżniania kierunków w przestrzeni
- stwarzanie okazji do przeliczania na konkretach w sytuacjach zadaniowych
- uczestniczenie w zabawach umożliwiających poznanie prostych zwrotów w języku angielskim
- umożliwienie wyrażania siebie i swojego sposobu widzenia świata w ruchu, pieśni, tańcu i wytworach plastycznych
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 2., 3., 4., 5., 6., 8.
Krąg tematyczny: Zagraniczne podróże (II tydzień)
OBSZAR FIZYCZNY
- uczestniczenie w zabawach ruchowych
- ćwiczenie sprawności motoryki małej podczas zabaw konstrukcyjnych, manipulacyjnych i plastycznych
- ćwiczenie prawidłowego chwytu pisarskiego
OBSZAR EMOCJONALNY
- nabywanie umiejętności radzenia sobie z nieprzyjemnymi emocjami, np. podczas czekania na swoją kolej
- wdrażanie do wytrwałości w doprowadzaniu rozpoczętych zadań do końca
OBSZAR SPOŁECZNY
- nabywanie umiejętności przedstawiania się (imię, nazwisko, adres)
- wdrażanie do wywiązywania się z codziennych obowiązków
- wdrażanie do obdarzania uwagą innych dzieci i osób dorosłych
OBSZAR POZNAWCZY
- zapoznanie z różnymi środkami transportu
- ćwiczenie umiejętności klasyfikowania elementów według wybranej i podanej kategorii
- ćwiczenie umiejętności określania relacji przestrzennych i kolorów
- umożliwianie wyrażania siebie poprzez uzasadnianie własnych decyzji i wytwory plastyczne
- rozwijanie wyobraźni poprzez układanie opowiadania
- zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy, odpowiadania na pytania
- wdrażanie do uważnego i aktywnego słuchania utworów literackich
- uczestniczenie w zabawach umuzykalniających i doskonalących umiejętności wokalne
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 3., 5., 6., 8.
Krąg tematyczny: Wiosna w pełni (III tydzień)
OBSZAR FIZYCZNY
- organizowanie najbliższego otoczenia w sposób umożliwiający wykonanie powierzonych działań
- doskonalenie sprawności manualnej poprzez zabawy z rekwizytem, wykonywanie prac plastycznych
- zachęcanie do aktywnego uczestniczenia w zabawach
OBSZAR EMOCJONALNY
- wdrażanie do radzenia sobie z niepowodzeniami w zabawie
- stwarzanie okazji do dostrzegania emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego
- wspieranie w dostrzeganiu swoich mocnych stron
- odczuwanie poczucia dumy z wytworów swojej pracy
- zachęcanie do przełamywania lęku przed spożywaniem nowych produktów
OBSZAR SPOŁECZNY
- stwarzanie okazji do poznawania i podziwiania najbliższego otoczenia, budowanie poczucia przywiązania do miejsca zamieszkania
- wdrażanie do stosowania zwrotów grzecznościowych
OBSZAR POZNAWCZY
- poznanie warunków niezbędnych roślinom do wzrostu, założenie i pielęgnacja uprawy
- uważne słuchanie utworów literackich, odpowiadanie na pytania dotyczące tekstów
- poznanie kwiatów i owadów łąkowych
- doskonalenie umiejętności matematycznych przez przeliczanie elementów, tworzenie zbiorów równolicznych, dopełnianie zbiorów
- wykorzystywanie materiałów przyrodniczych do prac plastycznych, nadawanie znaczenia swoim wytworom
- wdrażanie do aktywnego słuchania muzyki
- doskonalenie umiejętności wokalnych podczas śpiewu a cappella i z akompaniamentem
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 3., 5., 8.
Krąg tematyczny: Rodzinna fotografia (IV tydzień)
OBSZAR FIZYCZNY
- uczestniczenie w zabawach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu
- kształtowanie umiejętności manualnych podczas zabaw plastycznych i graficznych
OBSZAR EMOCJONALNY
- przełamywanie strachu przed podejmowaniem trudnych zadań
- doprowadzanie rozpoczętej pracy do końca
- radzenie sobie z trudnymi emocjami podczas zajęć i zabaw
OBSZAR SPOŁECZNY
- kształtowanie poczucia przynależności do rodziny i grupy rówieśniczej
- dzielenie się obowiązkami wynikającymi z pracy w małych zespołach
OBSZAR POZNAWCZY
- wypowiadanie się na temat członków rodziny, podawanie ich imion, cech wyglądu i upodobań
- recytowanie wierszy z pamięci
- wdrażanie do uważnego słuchania utworów literackich
- rozwijanie umiejętności matematycznych podczas przeliczania i segregowania elementów, porównywania długości, układania rytmów
- wyrażanie własnego sposobu postrzegania świata w aktywnościach plastyczno-technicznych
- wykonywanie prac według instrukcji obrazkowych i słownych
- doskonalenie umiejętności wokalnych
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 3., 5., 8.
Krąg tematyczny: Mali podróżnicy (V tydzień)
OBSZAR FIZYCZNY
- uczestniczenie w zabawach ruchowych
- rozwijanie sprawności motoryki małej
OBSZAR EMOCJONALNY
- odczytywanie emocji przedstawionych za pomocą mimiki i gestów
- wczuwanie się w emocje innych
- cierpliwe czekanie na swoją kolej
OBSZAR SPOŁECZNY
- czerpanie radości ze wspólnej zabawy
- dbanie o pozytywną atmosferę w grupie
- obdarzanie uwagą innych osób
OBSZAR POZNAWCZY
- wskazywanie przedmiotów potrzebnych w czasie podróży
- poznawanie i nazywanie kontynentów
- dokonywanie pomiaru długości
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się na podany temat
- wskazywanie podobieństw w wyglądzie i zachowaniu dzieci z różnych stron świata
- poznanie wybranych potraw z innych krajów
- rozpoznawanie i nazywanie wybranych środków transportu
- tworzenie prac plastycznych z różnorodnych materiałów za pomocą różnych technik
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 3., 5., 8.
WIERSZ - ,,Mamo, Tato”
„Mamo, Tato
Coś Ci dam.
Małe serce, które mam.
A w tym sercu róży kwiat
Mamo, Tato żyj sto lat.”
PIOSENKA – ,,Dla Mamy i Taty”
,,Tu są rączki,
a tu nóżki,
tutaj okrąglutkie brzuszki.
Tutaj oczka,
a tu włoski,
tutaj są pyzate noski.
Teraz wkoło się kręcimy,
jeden ukłon też zrobimy.
Mamie, Tacie zaśpiewamy
jak my bardzo Was kochamy!
Ref: ,,Mamo, Tato
Z Wami nawet zimą piękne lato.
I słoneczko, co rozgoni chmury,
gdy dzień ponury.
Mamo, Tato
Dziękujemy dzisiaj bardzo za to,
Że jesteście i zawsze będziecie
Kochać nas najbardziej na świecie” x2
- Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne wrzesień motylki.pdf (385,00kB, .PDF)
- Zamierzenia wychowawczo październik motylki.pdf (448,00kB, .PDF)
- Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne listopad.pdf (386,00kB, .PDF)
- Zamierzenia-luty-Motylki.pdf (292,00kB, .PDF)
- Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne styczeń.pdf (471,00kB, .PDF)
- Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne maj.pdf (457,00kB, .PDF)