obrazek-motylki.jpg

Zamierzenia wychowawczo - dydaktyczne – MAJ

 

Krąg tematyczny: Święta majowe (I tydzień)

 

OBSZAR FIZYCZNY

  • uczestniczenie w zabawach kształtujących motorykę dużą i sprawność ciała
  • konstruowanie trójwymiarowych budowli
  • ćwiczenie sprawności ręki w czasie rysowania, malowania, wykonywania czynności precyzyjnych

 

OBSZAR EMOCJONALNY

  • stwarzanie okazji do czerpania radości z czynności artystycznych, takich jak śpiewanie, malowanie, taniec
  • wdrażanie do radzenia sobie z nieprzyjemnymi emocjami

 

OBSZAR SPOŁECZNY

  • uczenie szacunku do rówieśników i osób starszych
  • rozbudzanie zainteresowania postaciami historycznymi
  • kształtowanie świadomości narodowej, poczucia przynależności do narodu i kraju, w którym żyjemy
  • wdrażanie do obdarzania uwagą innych osób, uważne słuchanie wypowiedzi innych

 

OBSZAR POZNAWCZY

  • kształtowanie postawy patriotycznej
  • zapoznawanie poprzez literaturę z symbolami narodowymi i treściami patriotycznymi
  • utrwalanie umiejętności rozpoznawania prawej i lewej strony, rozróżniania kierunków w przestrzeni
  • stwarzanie okazji do przeliczania na konkretach w sytuacjach zadaniowych
  • uczestniczenie w zabawach umożliwiających poznanie prostych zwrotów w języku angielskim
  • umożliwienie wyrażania siebie i swojego sposobu widzenia świata w ruchu, pieśni, tańcu i wytworach plastycznych

 

 

KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 2., 3., 4., 5., 6., 8.

 

 

Krąg tematyczny: Zagraniczne podróże (II tydzień)

                                 

OBSZAR FIZYCZNY

  • uczestniczenie w zabawach ruchowych
  • ćwiczenie sprawności motoryki małej podczas zabaw konstrukcyjnych, manipulacyjnych i plastycznych
  • ćwiczenie prawidłowego chwytu pisarskiego

 

OBSZAR EMOCJONALNY

  • nabywanie umiejętności radzenia sobie z nieprzyjemnymi emocjami, np. podczas czekania na swoją kolej
  • wdrażanie do wytrwałości w doprowadzaniu rozpoczętych zadań do końca

 

OBSZAR SPOŁECZNY

  • nabywanie umiejętności przedstawiania się (imię, nazwisko, adres)
  • wdrażanie do wywiązywania się z codziennych obowiązków
  • wdrażanie do obdarzania uwagą innych dzieci i osób dorosłych

 

OBSZAR POZNAWCZY

  • zapoznanie z różnymi środkami transportu
  • ćwiczenie umiejętności klasyfikowania elementów według wybranej i podanej kategorii
  • ćwiczenie umiejętności określania relacji przestrzennych i kolorów
  • umożliwianie wyrażania siebie poprzez uzasadnianie własnych decyzji i wytwory plastyczne
  • rozwijanie wyobraźni poprzez układanie opowiadania
  • zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy, odpowiadania na pytania
  • wdrażanie do uważnego i aktywnego słuchania utworów literackich
  • uczestniczenie w zabawach umuzykalniających i doskonalących umiejętności wokalne

 

KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 3., 5., 6., 8.

 

 

Krąg tematyczny: Wiosna w pełni (III tydzień)

 

OBSZAR FIZYCZNY

  • organizowanie najbliższego otoczenia w sposób umożliwiający wykonanie powierzonych działań
  • doskonalenie sprawności manualnej poprzez zabawy z rekwizytem, wykonywanie prac plastycznych
  • zachęcanie do aktywnego uczestniczenia w zabawach

 

OBSZAR EMOCJONALNY

  • wdrażanie do radzenia sobie z niepowodzeniami w zabawie
  • stwarzanie okazji do dostrzegania emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego
  • wspieranie w dostrzeganiu swoich mocnych stron
  • odczuwanie poczucia dumy z wytworów swojej pracy
  • zachęcanie do przełamywania lęku przed spożywaniem nowych produktów

 

OBSZAR SPOŁECZNY

  • stwarzanie okazji do poznawania i podziwiania najbliższego otoczenia, budowanie poczucia przywiązania do miejsca zamieszkania
  • wdrażanie do stosowania zwrotów grzecznościowych

 

OBSZAR POZNAWCZY

  • poznanie warunków niezbędnych roślinom do wzrostu, założenie i pielęgnacja uprawy
  • uważne słuchanie utworów literackich, odpowiadanie na pytania dotyczące tekstów
  • poznanie kwiatów i owadów łąkowych
  • doskonalenie umiejętności matematycznych przez przeliczanie elementów, tworzenie zbiorów równolicznych, dopełnianie zbiorów
  • wykorzystywanie materiałów przyrodniczych do prac plastycznych, nadawanie znaczenia swoim wytworom
  • wdrażanie do aktywnego słuchania muzyki
  • doskonalenie umiejętności wokalnych podczas śpiewu a cappella i z akompaniamentem

 

KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 3., 5., 8.

 

 

Krąg tematyczny: Rodzinna fotografia (IV tydzień)

 

OBSZAR FIZYCZNY

  • uczestniczenie w zabawach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu
  • kształtowanie umiejętności manualnych podczas zabaw plastycznych i graficznych

 

OBSZAR EMOCJONALNY

  • przełamywanie strachu przed podejmowaniem trudnych zadań
  • doprowadzanie rozpoczętej pracy do końca
  • radzenie sobie z trudnymi emocjami podczas zajęć i zabaw

 

OBSZAR SPOŁECZNY

  • kształtowanie poczucia przynależności do rodziny i grupy rówieśniczej
  • dzielenie się obowiązkami wynikającymi z pracy w małych zespołach

 

OBSZAR POZNAWCZY

  • wypowiadanie się na temat członków rodziny, podawanie ich imion, cech wyglądu i upodobań
  • recytowanie wierszy z pamięci
  • wdrażanie do uważnego słuchania utworów literackich
  • rozwijanie umiejętności matematycznych podczas przeliczania i segregowania elementów, porównywania długości, układania rytmów
  • wyrażanie własnego sposobu postrzegania świata w aktywnościach plastyczno-technicznych
  • wykonywanie prac według instrukcji obrazkowych i słownych
  • doskonalenie umiejętności wokalnych

 

KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 3., 5., 8.

 

 

Krąg tematyczny: Mali podróżnicy (V tydzień)

 

OBSZAR FIZYCZNY

  • uczestniczenie w zabawach ruchowych
  • rozwijanie sprawności motoryki małej

 

OBSZAR EMOCJONALNY

  • odczytywanie emocji przedstawionych za pomocą mimiki i gestów
  • wczuwanie się w emocje innych
  • cierpliwe czekanie na swoją kolej

 

OBSZAR SPOŁECZNY

  • czerpanie radości ze wspólnej zabawy
  • dbanie o pozytywną atmosferę w grupie
  • obdarzanie uwagą innych osób

 

OBSZAR POZNAWCZY

  • wskazywanie przedmiotów potrzebnych w czasie podróży
  • poznawanie i nazywanie kontynentów
  • dokonywanie pomiaru długości
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na podany temat
  • wskazywanie podobieństw w wyglądzie i zachowaniu dzieci z różnych stron świata
  • poznanie wybranych potraw z innych krajów
  • rozpoznawanie i nazywanie wybranych środków transportu
  • tworzenie prac plastycznych z różnorodnych materiałów za pomocą różnych technik

 

KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 3., 5., 8.

 

 

WIERSZ - ,,Mamo, Tato”

 

„Mamo, Tato

Coś Ci dam.

Małe serce, które mam.

A w tym sercu róży kwiat

Mamo, Tato żyj sto lat.”

 

 

PIOSENKA – ,,Dla Mamy i Taty”

,,Tu są rączki,

a tu nóżki,

tutaj okrąglutkie brzuszki.

Tutaj oczka,

a tu włoski,

tutaj są pyzate noski.

Teraz wkoło się kręcimy,

jeden ukłon też zrobimy.

Mamie, Tacie zaśpiewamy

jak my bardzo Was kochamy!

 

Ref: ,,Mamo, Tato

         Z Wami nawet zimą piękne lato.

         I słoneczko, co rozgoni chmury,

         gdy dzień ponury.

        Mamo, Tato

         Dziękujemy dzisiaj bardzo za to,

         Że jesteście i zawsze będziecie

        Kochać nas najbardziej na świecie” x2