obrazek-motylki.jpg

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne-kwiecień

Krąg tematyczny: Morski świat (I tydzień)

Cele ogólne

OBSZAR FIZYCZNY

  • udział w zajęciach sensorycznych, doskonalenie małej motoryki
  • uczestniczenie w zabawach z elementem toczenia, czworakowania, równowagi

OBSZAR EMOCJONALNY

  • radzenie sobie z trudnymi emocjami
  • wdrażanie do okazywania emocji w sposób akceptowany społecznie

OBSZAR SPOŁECZNY

  • uczestniczenie w zabawach wymagających współpracy
  • porozumiewanie się za pomocą komunikatów werbalnych i pozawerbalnych
  • czerpanie radości z własnych umiejętności
  • przestrzeganie ustalonych reguł

OBSZAR POZNAWCZY

  • rozbudzanie zainteresowania przyrodą morską
  • uważne słuchanie wierszy i opowiadań
  • wypowiadanie się na podany temat
  • podejmowanie samodzielnej aktywności poznawczej
  • klasyfikowanie elementów według podanej kategorii
  • przeliczanie na konkretach
  • wykonywanie prac plastycznych i technicznych
  • śpiewanie piosenki

KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 3., 5., 8.

 

Krąg tematyczny: Na wsi (II tydzień)

Cele ogólne

OBSZAR FIZYCZNY

  • uczestniczenie w zabawach ruchowych
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • ćwiczenie sprawności manualnej

OBSZAR EMOCJONALNY

  • rozróżnianie emocji i uczuć przyjemnych i nieprzyjemnych

OBSZAR SPOŁECZNY

  • współdziałanie w zabawie
  • czerpanie radości ze wspólnej zabawy
  • respektowanie reguł podczas gier i zabaw
  • obdarzanie uwagą innych osób

OBSZAR POZNAWCZY

  • usprawnianie aparatu artykulacyjnego
  • rozwiązywanie zagadek
  • rozpoznawanie i nazywanie zwierząt mieszkających na wsi
  • uważne słuchanie utworów literackich i odpowiadanie na pytania dotyczące ich treści
  • rozpoznawanie i nazywanie wybranych figur geometrycznych
  • rozwijanie orientacji w przestrzeni i na kartce
  • dodawanie i odejmowanie na konkretach
  • odczytywanie zakodowanych informacji
  • wykonywanie prac plastycznych
  • doskonalenie umiejętności wokalnych
  • prowadzenie obserwacji

 

KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1. 3., 4., 5., 8.

Krąg tematyczny: Dbamy o środowisko (III tydzień)

Cele ogólne

OBSZAR FIZYCZNY

  • zachęcanie do aktywnego uczestniczenia w zabawach ruchowych i naśladowczych
  • wdrażanie do uczestniczenia w pracach porządkowych
  • doskonalenie sprawności dłoni oraz palców podczas zabaw manipulacyjnych, porządkowych i plastycznych

OBSZAR EMOCJONALNY

  • dostrzeganie piękna przyrody
  • rozumienie potrzeby ochrony środowiska naturalnego

OBSZAR SPOŁECZNY

  • stwarzanie okazji do zgodnego współdziałania z innymi
  • czerpanie radości ze wspólnej zabawy
  • respektowanie reguł i zasad gier oraz zabaw

OBSZAR POZNAWCZY

  • utrwalanie prawidłowego toru oddechowego
  • zdobywanie wiadomości na temat ekologii
  • nabywanie umiejętności prawidłowego segregowania odpadów
  • doskonalenie umiejętności przeliczania i porównywania liczebności zbiorów
  • dostrzeganie i kontynuowanie rytmów
  • uważne słuchanie utworów literackich i odpowiadanie na pytania dotyczące ich treści
  • doskonalenie spostrzegawczości i koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • tworzenie prac plastycznych z wykorzystaniem materiałów pochodzenia naturalnego

 

KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 3., 5., 6., 8.

Krąg tematyczny: Książki i książeczki (IV tydzień)

Cele ogólne

OBSZAR FIZYCZNY

  • uczestniczenie w zabawach ruchowych i naśladowczych
  • doskonalenie sprawności dłoni oraz palców

OBSZAR EMOCJONALNY

  • przedstawianie i odczytywanie emocji prezentowanych za pomocą mimiki
  • wdrażanie do radzenia sobie z trudnymi emocjami związanymi z porażką

OBSZAR SPOŁECZNY

  • zachęcanie do współdziałania z dziećmi w zabawie
  • czerpanie radości ze wspólnej zabawy
  • respektowanie reguł i zasad podczas gier i zabaw

OBSZAR POZNAWCZY

  • rozbudzanie zainteresowań czytelniczych
  • poszerzanie wiadomości na temat książek
  • stwarzanie okazji do rozwijania słownictwa, formułowania dłuższych wypowiedzi, odpowiadania na pytania
  • segregowanie i kategoryzowanie ze względu na podaną cechę
  • doskonalenie umiejętności przeliczania na konkretach
  • nabywanie umiejętności przekładania jednej reprezentacji liczbowej na inną
  • doskonalenie zmysłu słuchu
  • zachęcanie do uważnego słuchania utworów literackich

 

KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 3., 4., 5., 8.

Wiersz: „Biedroneczka”

Biadoliła biedroneczka

"Gdzieś mi spadła ma kropeczka!

Wierszyki dla dzieciZawsze siedem kropek miałam,

i mniej nigdy mieć nie chciałam..."

Szuka w trawie i w kałuży

drepcze wszędzie, aż się kurzy.

Jest! Znalazła się kropeczka!

Skryła się pod skrzydełeczka!

 

Piosenka :  „Rysunek misia”.

  1. Misia łatwo się rysuje,

 to po prostu kilka kółek.

 Ref. Bara-bam, bara-bam,

misia narysuję wam. bis

  1. Najpierw głowa potem brzuszek,

cztery łapy, para uszek.

 Ref. Bara-bam, bara-bam…

  1. Oczka dwa i nosek mały,

 uśmiech misiu, masz wspaniały!

Ref. Bara-bam, bara-bam…