Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne-kwiecień
Krąg tematyczny: Morski świat (I tydzień)
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
- udział w zajęciach sensorycznych, doskonalenie małej motoryki
- uczestniczenie w zabawach z elementem toczenia, czworakowania, równowagi
OBSZAR EMOCJONALNY
- radzenie sobie z trudnymi emocjami
- wdrażanie do okazywania emocji w sposób akceptowany społecznie
OBSZAR SPOŁECZNY
- uczestniczenie w zabawach wymagających współpracy
- porozumiewanie się za pomocą komunikatów werbalnych i pozawerbalnych
- czerpanie radości z własnych umiejętności
- przestrzeganie ustalonych reguł
OBSZAR POZNAWCZY
- rozbudzanie zainteresowania przyrodą morską
- uważne słuchanie wierszy i opowiadań
- wypowiadanie się na podany temat
- podejmowanie samodzielnej aktywności poznawczej
- klasyfikowanie elementów według podanej kategorii
- przeliczanie na konkretach
- wykonywanie prac plastycznych i technicznych
- śpiewanie piosenki
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 3., 5., 8.
Krąg tematyczny: Na wsi (II tydzień)
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
- uczestniczenie w zabawach ruchowych
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
- ćwiczenie sprawności manualnej
OBSZAR EMOCJONALNY
- rozróżnianie emocji i uczuć przyjemnych i nieprzyjemnych
OBSZAR SPOŁECZNY
- współdziałanie w zabawie
- czerpanie radości ze wspólnej zabawy
- respektowanie reguł podczas gier i zabaw
- obdarzanie uwagą innych osób
OBSZAR POZNAWCZY
- usprawnianie aparatu artykulacyjnego
- rozwiązywanie zagadek
- rozpoznawanie i nazywanie zwierząt mieszkających na wsi
- uważne słuchanie utworów literackich i odpowiadanie na pytania dotyczące ich treści
- rozpoznawanie i nazywanie wybranych figur geometrycznych
- rozwijanie orientacji w przestrzeni i na kartce
- dodawanie i odejmowanie na konkretach
- odczytywanie zakodowanych informacji
- wykonywanie prac plastycznych
- doskonalenie umiejętności wokalnych
- prowadzenie obserwacji
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1. 3., 4., 5., 8.
Krąg tematyczny: Dbamy o środowisko (III tydzień)
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
- zachęcanie do aktywnego uczestniczenia w zabawach ruchowych i naśladowczych
- wdrażanie do uczestniczenia w pracach porządkowych
- doskonalenie sprawności dłoni oraz palców podczas zabaw manipulacyjnych, porządkowych i plastycznych
OBSZAR EMOCJONALNY
- dostrzeganie piękna przyrody
- rozumienie potrzeby ochrony środowiska naturalnego
OBSZAR SPOŁECZNY
- stwarzanie okazji do zgodnego współdziałania z innymi
- czerpanie radości ze wspólnej zabawy
- respektowanie reguł i zasad gier oraz zabaw
OBSZAR POZNAWCZY
- utrwalanie prawidłowego toru oddechowego
- zdobywanie wiadomości na temat ekologii
- nabywanie umiejętności prawidłowego segregowania odpadów
- doskonalenie umiejętności przeliczania i porównywania liczebności zbiorów
- dostrzeganie i kontynuowanie rytmów
- uważne słuchanie utworów literackich i odpowiadanie na pytania dotyczące ich treści
- doskonalenie spostrzegawczości i koordynacji wzrokowo-ruchowej
- tworzenie prac plastycznych z wykorzystaniem materiałów pochodzenia naturalnego
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 3., 5., 6., 8.
Krąg tematyczny: Książki i książeczki (IV tydzień)
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
- uczestniczenie w zabawach ruchowych i naśladowczych
- doskonalenie sprawności dłoni oraz palców
OBSZAR EMOCJONALNY
- przedstawianie i odczytywanie emocji prezentowanych za pomocą mimiki
- wdrażanie do radzenia sobie z trudnymi emocjami związanymi z porażką
OBSZAR SPOŁECZNY
- zachęcanie do współdziałania z dziećmi w zabawie
- czerpanie radości ze wspólnej zabawy
- respektowanie reguł i zasad podczas gier i zabaw
OBSZAR POZNAWCZY
- rozbudzanie zainteresowań czytelniczych
- poszerzanie wiadomości na temat książek
- stwarzanie okazji do rozwijania słownictwa, formułowania dłuższych wypowiedzi, odpowiadania na pytania
- segregowanie i kategoryzowanie ze względu na podaną cechę
- doskonalenie umiejętności przeliczania na konkretach
- nabywanie umiejętności przekładania jednej reprezentacji liczbowej na inną
- doskonalenie zmysłu słuchu
- zachęcanie do uważnego słuchania utworów literackich
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 3., 4., 5., 8.
Wiersz: „Biedroneczka”
Biadoliła biedroneczka
"Gdzieś mi spadła ma kropeczka!
Wierszyki dla dzieciZawsze siedem kropek miałam,
i mniej nigdy mieć nie chciałam..."
Szuka w trawie i w kałuży
drepcze wszędzie, aż się kurzy.
Jest! Znalazła się kropeczka!
Skryła się pod skrzydełeczka!
Piosenka : „Rysunek misia”.
- Misia łatwo się rysuje,
to po prostu kilka kółek.
Ref. Bara-bam, bara-bam,
misia narysuję wam. bis
- Najpierw głowa potem brzuszek,
cztery łapy, para uszek.
Ref. Bara-bam, bara-bam…
- Oczka dwa i nosek mały,
uśmiech misiu, masz wspaniały!
Ref. Bara-bam, bara-bam…
- Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne wrzesień motylki.pdf (385,00kB, .PDF)
- Zamierzenia wychowawczo październik motylki.pdf (448,00kB, .PDF)
- Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne listopad.pdf (386,00kB, .PDF)
- Zamierzenia-luty-Motylki.pdf (292,00kB, .PDF)
- Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne styczeń.pdf (471,00kB, .PDF)