Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne- luty
- W karnawale
- Mroźne krainy
- Bezpieczne ferie
- Płynie Wisła, płynie
OBSZAR FIZYCZNY
- interpretowanie ruchem słyszanych dźwięków
- prawidłowe reagowanie ruchem na tempo i dynamikę utworu
- rozwijanie narządów mowy poprzez aktywne uczestnictwo w zabawach logopedycznych
- doskonalenie sprawności manualnej poprzez wykonanie korony metodą orgiami
- systematyczne uczestnictwo w organizowanych zabawach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu
- przestrzeganie zasad zachowania zapewniających porządek i bezpieczeństwo, dostrzeganie ewentualnych zagrożeń i nieprawidłowego zachowania innych
- wykazywanie się sprawnością rąk oraz koordynacją wzrokowo-ruchową
- systematyczne uczestnictwo w organizowanych zabawach ruchowych na sali i na świeżym powietrzu
- zwiększanie płynności, koordynacji i świadomości ruchów całego ciała
OBSZAR EMOCJONALNY
- kształtowanie umiejętności panowania nad emocjami – także nieprzyjemnymi
- wczuwanie się w emocje osób z najbliższego otoczenia
- szacunek dla emocji swoich i innych osób
- przedstawianie emocji z wykorzystaniem charakterystycznych dla dzieci form wyrazu
- dokonywanie oceny zachowania swojego i innych osób na podstawie obserwacji, odnoszenie się do kodeksu norm zachowania
- uważne słuchanie i analiza wypowiedzi innych osób podczas rozmowy swobodnej
- prawidłowe reakcje na zauważone zagrożenie lub wyrządzaną krzywdę zwierzętom
- dostrzeganie wpływu działalności człowieka na przyrodę – zanieczyszczenie powietrza, wody i gleby, odpady, zmiany klimatyczne
OBSZAR SPOŁECZNY
- poznanie i przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas balu karnawałowego
- nawiązywanie relacji rówieśniczych
- współdziałanie z dziećmi w zabawach i podczas wykonywania zadań
- obdarzanie uwagą innych osób
zwracanie uwagi na różnice i podobieństwa między ludźmi w bliższym i dalszym otoczeniu: ludzie o różnym wyglądziewykazywanie tolerancji oraz życzliwości wobec wszystkich ludzi w bliższym i dalszym środowisku
- wykazywanie tolerancji i życzliwości wobec odrębności narodowych, odmienności w wyglądzie lub sprawności różnych ludzi
- przestrzeganie zasad zachowania zapewniających porządek i bezpieczeństwo podczas zabaw, dostrzeganie ewentualnych zagrożeń, nieprawidłowego zachowania innych
- kształtowanie umiejętności postrzegania własnej osoby, rozumienia roli i wiążących się z nią zadań jako członka narodu (Polka i Polak)
- kształtowanie świadomości narodowej i poczucia dumy z faktu bycia Polakiem
- wykazywanie zainteresowania poznawaniem historii naszego kraju i postaci historycznych
- kultywowanie zwyczajów i tradycji regionalnych
OBSZAR POZNAWCZY
- zapoznanie z obrazem graficznym liter „b” i „B”, „n”, „N”
- doskonalenie umiejętności porównania wielkości przedmiotów i tworzenia odpowiednich zbiorów
- wdrażanie do zdobywania wiedzy na temat tradycji i zwyczajów karnawałowych innych krajów
- poznanie zapisu liczby „0”
- doskonalenie analizy i syntezy słuchowej wyrazów, niezbędnej do nauki czytania
- poszerzanie wiedzy na temat strojów ludowych pochodzących z różnych części Polski
- rozwijanie pojęć matematycznych: „większy”, „mniejszy”, „najmniejszy”, „największy”
- poznanie utworu „Krakowiak”, próby odtworzenia układu tanecznego
- wykorzystywanie zjawisk fizycznych do zabaw konstrukcyjnych, np. zjawiska powstawania cienia do zabaw teatralnych, działania magnesu
- dostrzeganie związków przyczynowo-skutkowych, prawidłowości podczas przeprowadzania doświadczeń i eksperymentów badających właściwości materiałów
- analiza i synteza prostych fonetycznie słów, kształtowanie umiejętności analizy i syntezy głoskowej wyrazów
- poszerzanie zakresu liczenia liczebnikami głównymi oraz poznawanie i stosowanie zapisu cyfrowego liczb od „0” do „8”
- doskonalenie umiejętności ustalania równoliczności przez przeliczanie, ustawianie w pary i inne formy wzajemnego przyporządkowania, np. graficzne łączenie liniami
- formułowanie wypowiedzi, przestrzeganie konsekwencji i zgodności czasu
- odróżnianie elementów świata fikcji od realnej rzeczywistości
- śpiewanie piosenki i uczestnictwo w zabawach ruchowo-tanecznych opartych na tradycji ludowej
- rozpoznawanie i nazywanie wybranych regionów naszego kraju, dostrzeganie cech charakterystycznych
- poszerzanie wiedzy na temat stolicy naszego kraju: rozumienie pojęcia „stolica”, rozpoznawanie herbu, znajomość legendy i elementów historii
- kształtowanie podstawowej orientacji na mapie Polski
- rozumienie konieczności szanowania symboli narodowych
- doskonalenie umiejętności posługiwania się w dostępnym zakresie liczebnikami porządkowymi
- określanie wyników dodawania lub odejmowania z pomocą palców zastępujących przedmioty
- uwrażliwienie na naturalne piękno zimy i zimowego krajobrazu;
- doskonalenie umiejętności wypowiedzi oraz bogacenie słownika czynnego dzieci;
- wzbogacanie wiedzy o sportach zimowych;
- doskonalenie umiejętności liczenia, porównywanie liczebności zbiorów;
- kształtowanie umiejętności tworzenia prac plastycznych inspirowanych utworem literackim
„Nasza Wisła” Tomasz Plebański
Gdzie ma źródło? Niech pomyślę... J
ak to gdzie? To jasne! W Wiśle!
Wkrótce Kraków mija żwawo.
Potem wita się z Warszawą.
Jeszcze Toruń, Gdańsk, Pomorze,
bo tam wpływa w Bałtyk, w morze.
I to jest już cały bieg
tej królowej polskich rzek.
„Zimowe zabawy” muzyka i słowa: Renata Szczypior
Ref. Hu, hu, ha! Hu, hu, ha!
Ta zima wcale nie jest zła!
Tańczy śnieg wokół nas;
zimowych zabaw czas!
1. Para nart, kijki dwa,
gogle też narciarz ma.
Taki sprzęt to nie żart:
narciarz biegnie już na start
. Ref. Hu, hu, ha! Hu, hu, ha… /bis/
2. Co za wdzięk, co za styl,
łyżwa w przód, łyżwa w tył,
łyżwa w tył, łyżwa w przód…
Ale śliski jest ten lód!
Ref. Hu, hu, ha! Hu, hu, ha… /bis
- Zamierzenia wychowawczo dydaktyczne styczeń.pdf (110,00kB, .PDF)
- Zamierzenia dydaktyczno wychowawcze grudzień.pdf (241,00kB, .PDF)
- Zadania wychowawczo-dydaktyczne Listopad docx.pdf (217,00kB, .PDF)
- Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne Październik .pdf (211,00kB, .PDF)
- Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne Wrzesień .pdf (215,00kB, .PDF)