Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne – luty
Krąg tematyczny: W KAENAWALE (30.01 – 3.02.2023r.)
-
doskonalenie umiejętności porównania wielkości przedmiotów i tworzenia odpowiednich zbiorów
-
wdrażanie do zdobywania wiedzy na temat tradycji i zwyczajów karnawałowych innych krajów
-
poznanie zapisu liczby „0”
-
doskonalenie analizy i syntezy słuchowej wyrazów, niezbędnej do nauki czytania
-
poszerzanie wiedzy na temat strojów ludowych pochodzących z różnych części Polski
-
rozwijanie pojęć matematycznych: „większy”, „mniejszy”, „najmniejszy”, „największy”.
-
poznanie utworu „Krakowiak”, próby odtworzenia układu tanecznego
Krąg tematyczny: MROŹNE KRAINY (6 – 10.02.2023 r.)
-
wykorzystywanie zjawisk fizycznych do zabaw konstrukcyjnych, np. zjawiska powstawania cienia do zabaw teatralnych, działania magnesu
-
dostrzeganie związków przyczynowo-skutkowych, prawidłowości podczas przeprowadzania
doświadczeń i eksperymentów badających właściwości materiałów
-
analiza i synteza prostych fonetycznie słów, kształtowanie umiejętności analizy i syntezy głoskowej wyrazów
-
zapoznanie się ze znakiem graficznym liter „B”, „b”, wykazywanie zainteresowania czytaniem oraz poznawaniem liter
-
poszerzanie zakresu liczenia liczebnikami głównymi oraz poznawanie i stosowanie zapisu cyfrowego liczb od „0” do „8”
-
doskonalenie umiejętności ustalania równoliczności przez przeliczanie, ustawianie w pary i inne formy
-
wzajemnego przyporządkowania, np. graficzne łączenie liniami
Krąg tematyczny: PŁYNIE WISŁA PŁYNIE (13– 17.02.2023 r.)
-
ilustrowanie zdarzenia, pojęcia i zjawiska oraz wyrażanie emocji poprzez różnorodne formy ekspresji
-
formułowanie wypowiedzi, przestrzeganie konsekwencji i zgodności czasu
-
odróżnianie elementów świata fikcji od realnej rzeczywistości
-
śpiewanie piosenki i uczestnictwo w zabawach ruchowo-tanecznych opartych na tradycji ludowej
-
doskonalenie umiejętności zespołowego wykonywania prac plastycznych, plakatów
-
rozpoznawanie i nazywanie wybranych regionów naszego kraju, dostrzeganie cech charakterystycznych
-
poszerzanie wiedzy na temat stolicy naszego kraju: rozumienie pojęcia „stolica”, rozpoznawanie herbu, znajomość legendy i elementów historii
-
kształtowanie podstawowej orientacji na mapie Polski ze szczególnym zwróceniem uwagi
na wskazywanie własnej miejscowości, stolicy kraju, najważniejszych rzek, charakterystycznych regionów z ich symbolami oraz wskazywanie granic, w tym wybrzeża Morza Bałtyckiego
-
rozumienie konieczności szanowania symboli narodowych
-
doskonalenie umiejętności posługiwania się w dostępnym zakresie liczebnikami porządkowymi
-
określanie wyników dodawania lub odejmowania z pomocą palców zastępujących przedmioty
-
znajomość i stosowanie cyfr oznaczających liczby od „0” do „8”
Krąg tematyczny: SZTUKA WOKÓŁ NAS (20 – 24.02.2023 r.)
-
rozwijanie wyobraźni poprzez kontakt z wytworami sztuki, dostrzeganie jej piękna oraz rodzajów, uczenie należnego im szacunku
-
rozwijanie uzdolnień i zainteresowań artystycznych oraz wrodzonych możliwości twórczych
-
doskonalenie umiejętności liczenia na miarę możliwości
-
wzbogacenie słownika czynnego i biernego związanego z daną tematyką
-
utrwalenie nazw kolorów podstawowych oraz pochodnych
-
doskonalenie umiejętności wypowiadania się pełnym zdaniem, po kolei i nieprzeszkadzania innym
-
rozwijanie zainteresowań muzyką klasyczną, próby tworzenia akompaniamentu do znanych utworów
-
wdrażanie do wypowiadania się w sposób zrozumiały i poprawny
-
doskonalenie analizy i syntezy sylabowej wyrazów, wyróżnianie głosek w nagłosie i wygłosie
-
rozwijanie zainteresowania czytaniem poprzez wprowadzanie wyrazów do globalnego czytania
Piosenka ''Hu, hu,ha "
Ref. Hu, hu, ha! Hu, hu, ha!
Ta zima wcale nie jest zła!
Tańczy śnieg wokół nas;
zimowych zabaw czas!
1. Para nart, kijki dwa,
gogle też narciarz ma.
Taki sprzęt to nie żart:
narciarz biegnie już na start.
Ref. Hu, hu, ha! Hu, hu, ha… /bis/
2. Co za wdzięk, co za styl,
łyżwa w przód, łyżwa w tył,
łyżwa w tył, łyżwa w przód…
Ale śliski jest ten lód!
Ref. Hu, hu, ha! Hu, hu, ha… /bis/
3. Kulę tocz albo dwie,
może trzy… czemu nie?
Bałwan nos zimny ma:
to zupełnie tak, jak ja!
Wiersz "Tydzień"
Tydzień dzieci miał siedmioro:
“Niech się tutaj wszystkie zbiorą!”
Ale przecież nie takłatwo
Radzić sobie z liczną dziatwą:
Poniedziałek już od wtorku
Poszukuje kota w worku,
Wtorek środę wziął pod brodę:
“Chodźmy sitiem czerpać wodę.”
Czwartek w górze igłą grzebie
I zaszywa dziury w niebie.
Chcieli pracę skończyć w piątek,
A to ledwie był początek.
Zamyśliła się sobota:
“Toż dopiero jest robota!”
Poszli razem do niedzieli,
Tam porządnie odpoczęli.
Tydzień drapie się w przedziałek:
“No a gdzie jest poniedziałek?”
Poniedziałek już od wtorku
Poszukuje kota w worku –
I tak dalej
- Zamierzenia wychowawczo dydaktyczne styczeń.pdf (714,00kB, .PDF)
- zamierzenia wychowawczo dydaktyczne grudzień.pdf (429,00kB, .PDF)
- Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne Listopad.pdf (232,00kB, .PDF)
- Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne Październik .pdf (212,00kB, .PDF)
- Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne Wrzesien .pdf (223,00kB, .PDF)