obrazek-biedronka.jpg

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne – luty

  1. Krąg tematyczny: Karnawałowe zabawy

    Cele ogólne

OBSZAR FIZYCZNY

  • zachęcanie do podejmowania zabaw ruchowych, naśladowczych i pozawerbalnych, służących pełniejszemu poznaniu otaczającego świata
  • kształtowanie umiejętności odpoczynku i wyciszenia się
  • rozwijanie sprawności motorycznej poprzez udział w zabawach gimnastycznych i ruchowych

OBSZAR EMOCJONALNY

  • tworzenie radosnej atmosfery oczekiwania na bal karnawałowy w przedszkolu

OBSZAR SPOŁECZNY

  • budowanie pozytywnych relacji w grupie, zachęcanie do podejmowania wspólnych zabaw i działań
  • zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy, uważnego słuchania wypowiedzi innych dzieci i osób dorosłych

OBSZAR POZNAWCZY

  • zapoznanie z tradycjami okresu karnawałowego
  • rozbudzanie twórczego myślenia poprzez zabawy rozwijające wyobraźnię
  • tworzenie warunków do nabywania umiejętności matematycznych poprzez udział w zabawach z liczeniem, tworzeniem zbiorów
  • rozwijanie sprawności zmysłów wzroku, słuchu i dotyku
  • kształtowanie słuchu muzycznego poprzez wspólny śpiew i zabawy muzyczne
  • rozwijanie umiejętności językowych poprzez twórcze zabawy słowne
  • rozwijanie sprawności aparatu artykulacyjnego
  • zachęcanie do podejmowania zabaw plastycznych z wykorzystaniem różnych materiałów
  • tworzenie warunków do podejmowania zabaw konstrukcyjnych z wykorzystaniem różnorodnych elementów

    2. Krąg tematyczny: Zimowa wyprawa 

Cele ogólne

OBSZAR FIZYCZNY

  • stwarzanie okazji do przebywania na świeżym powietrzu i budowania odporności organizmu
  • doskonalenie sprawności manualnej poprzez zabawy grafomotoryczne i manipulacyjne
  • rozwijanie sprawności ruchowej poprzez udział w działaniach gimnastycznych i ruchowych
  • rozwijanie sprawności oraz koordynacji ruchowej

OBSZAR EMOCJONALNY

  • budowanie pozytywnych skojarzeń z zimową aurą
  • kształtowanie odporności psychicznej poprzez uczestnictwo w zabawach z rywalizacją

OBSZAR SPOŁECZNY

  • budowanie więzi grupowych poprzez zabawy integracyjne, wymagające współdziałania

OBSZAR POZNAWCZY

  • zapoznanie ze sposobami aktywnego spędzania wolnego czasu na świeżym powietrzu
  • budowanie doświadczeń związanych z orientacją w przestrzeni oraz orientacją na kartce
  • stwarzanie okazji do nabywania intuicji matematycznej w zakresie rozumienia własności liczb
  • stwarzanie okazji do nabywania intuicji matematycznej w zakresie stałości masy
  • rozwijanie sprawności aparatu artykulacyjnego poprzez zabawy logopedyczne
  • zachęcanie do wypowiadania się, budowania kilkuzdaniowych wypowiedzi na określony temat
  • doskonalenie słuchu poprzez zabawy muzyczne, zabawy ze śpiewem oraz zabawy słuchowe
  • rozwijanie spostrzegawczości w zakresie zmysłów wzroku, słuchu i dotyku
  • zachęcanie do podejmowania zabaw plastycznych z wykorzystaniem różnych materiałów
  • tworzenie warunków do podejmowania zabaw konstrukcyjnych z wykorzystaniem różnorodnych elementów
  • kształtowanie słuchu fonematycznego poprzez zabawy z wyrazami i zdaniami
  • budzenie ciekawości i zainteresowania światem przyrodniczym, ze szczególnym uwzględnieniem krain polarnych
  1. Krąg tematyczny :Ferie to jest super sprawa , odpoczynek i zabawa
  • Uwrażliwienie na naturalne piękno zimy i zimowego krajobrazu;
  • Doskonalenie umiejętności wypowiedzi oraz bogacenie słownika czynnego dzieci;
  • Wzbogacanie wiedzy o sportach zimowych;
  • Doskonalenie umiejętności liczenia, porównywanie liczebności zbiorów;
  • Kształtowanie umiejętności tworzenia prac plastycznych inspirowanych utworem literackim
  1. Krąg tematyczny : Nasza Wisła

Cele ogólne

OBSZAR FIZYCZNY

  • rozwijanie sprawności aparatu artykulacyjnego przez zabawy logopedyczne
  • tworzenie warunków do nabywania doświadczeń w zakresie orientacji w schemacie ciała
  • rozwijanie sprawności ruchowej poprzez organizowanie różnorodnych działań sportowych, gimnastycznych i ruchowych

OBSZAR EMOCJONALNY

  • zachęcanie do twórczego rozwiązywania problemów i radzenia sobie z sytuacjami trudnymi

OBSZAR SPOŁECZNY

  • kształtowanie postaw patriotycznych
  • budowanie pozytywnych relacji w grupie, zachęcanie do podejmowania wspólnych zabaw i działań
  • wdrażanie do uważnego słuchania wypowiedzi innych dzieci i osób dorosłych

OBSZAR POZNAWCZY

  • poznanie fizycznej mapy Polski
  • poznanie wybranych legend związanych z polskimi miastami
  • zapoznanie z wybranymi gatunkami zwierząt zamieszkujących Wisłę i jej okolice
  • zachęcanie do podejmowania zabaw ruchowych, naśladowczych i pozawerbalnych, służących pełniejszemu poznaniu otaczającego świata
  • kształtowanie umiejętności matematycznych
  • rozwijanie spostrzegawczości w zakresie zmysłów wzroku, słuchu i dotyku
  • kształtowanie słuchu muzycznego poprzez wspólny śpiew i zabawy muzyczne
  • zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy
  • rozwijanie słownictwa i ćwiczenie słuchu fonemowego
  • zachęcanie do podejmowania zabaw plastycznych i konstrukcyjnych z wykorzystaniem różnych materiałów

Piosenka pt” Zima  czarodziejka”

  1. Pewnej nocy, po cichutku, przyszła zima biała;
    Czarodziejska białą różdżką śnieg wyczarowała.

Ref: Czary- mary, śnieżek biały!
        Czary mary, psss!
Czary- mary, śnieżek biały!
        Czary mary, psss!

  1. Po co komu czarne drzewa? Myśli zima biała
    Wzięła różdżkę i na biało las pomalowała.

 Ref: Czary- mary, śnieżek biały!
        Czary mary, psss!
        Czary- mary, śnieżek biały!
        Czary mary, psss!

Wiersz „Zabawki idą na bal”

Poszły dzieci do domu ,pusta sala została.
W maski i balony ozdobiona cała.
Poruszyły się w kącie pajacyk i lale -
teraz my idziemy na balową salę.
Zagrały trójkąty ,bębenek, grzechotki.
Tańczą misie, kangurek i pluszowe kotki.
Śpią dzieci w łóżeczkach ,księżyc nuci im walca,
a zabawki w przedszkolu lekko tańczą na palcach.