Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne- luty
- Za jaką postać przebiorę się na bal (30.01. - 03.02.)
- Kim będę gdy dorosnę? (06.02. - 10.02.)
- Zimowe zabawy (13.02. - 24.02.)
- Kiedy żyły dinozaury (27.02. - 03.03.)
Fizyczny obszar rozwoju dziecka
- rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych);
- uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem;
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych - rytmiczne poruszanie się przy muzyce;
- nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy;
- naśladowanie i odtwarzanie ruchów, gestów, głosów ludzi, zwierząt;
- zakładania izdejmowania ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu w szatni lub sali przedszkolnej;
- doskonalenie umiejętności samodzielnego korzystania z toalety;
- spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem;
- rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała - nazywanie i wskazywanie wybranych części ciała;
- przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach;
- uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych;
Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
- dzielenie się swoimi przeżyciami - odwoływanie się do własnych uczuć, doświadczeń;
- próby nazywania swoich emocji (np.: radość, smutek, złość, strach);
- próby określania przyczyn swoich stanów emocjonalnych;
- panowanie nad nieprzyjemnymi emocjami np. cierpliwe czekanie na swoją kolej;
- poznanie własnych możliwości przy wykonywaniu różnych czynności;
- dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego;
Społeczny obszar rozwoju dziecka
- uczestniczenie we wspólnych zabawach - współdziałanie;
- czerpanie radości ze wspólnej zabawy;
- respektowanie reguł i zasad w czasie zabawy;
- dzielenie się zabawkami z innymi dziećmi;
- nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie;
- odpowiadanie na pytania;
- odczuwanie i wyjaśnianie swojej przynależności do różnych grup;
- wdrażanie do utrzymania porządku wokół siebie, wspólne porządkowanie zabawek w sali;
Poznawczy obszar rozwoju dziecka
- swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom w kontaktach indywidualnych;
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
- wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu;
- wypowiadanie się prostymi zdaniami;
- rozwiązywanie prostych zagadek;
- rytmiczne powtarzanie tekstów rymowanek, krótkich wierszy;
- poznawanie zwyczajów karnawałowych;
- poznawanie wybranych zawodów i związanych z nimi czynności, nazywanie narzędzi pracy, zwrócenie uwagi na ubiór;
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą; zwracanie uwagi na koloryt i piękno przyrody w zimowej szacie;
- obserwowanie w sposób bezpośredni zmian zachodzących w przyrodzie;
- poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy, nazywanie ich, np. opady śniegu;
- poznawanie i przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas zabaw zimą;
- rozwijanie wiedzy na temat dinozaurów;
- słuchanie fragmentów książek i tekstów z czasopism,wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego;
- oglądanie książek i czasopism umieszczonych w kąciku książki;
- ustalanie kolejności zdarzeń (np.: teraz, wcześniej, później);
- nauka prostych piosenek fragmentami metodą ze słuchu;
- śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą;
- reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu;
- rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie masy solnej, ciastoliny, piasku kinetycznego;
- składanie pociętych obrazków w całość według podanego wzoru.
- klasyfikowanie elementów ze względu na podaną cechę;
- liczenie palców, przedmiotów itp.
- wskazywanie wymienionych części ciała;
- określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko;
Piosenka:
„Tak się zachmurzyło”muz: Z. Dyktor-Dąbrowska, sł. autor nieznany
- Tak się zachmurzyło
Słonko się ukryło.
Pada , pada śnieżek biały
Dawno go nie było.
- Chodźmy na saneczki
Chłopcy i dzieweczki
Pojedziemy wszyscy razem
Z wysokiej góreczki.
- Pędzimy, pędzimy
Nic się nie boimy,
Aż tu nagle,
Bęc na śnieżek
I wszyscy leżymy.
Wiersze:
„Kredki – Siostrzyczki” Dorota Gellner
My jesteśmy kredki – siostrzyczki
Kolorowe mamy spódniczki.
Gdy nas ktoś do ręki bierze
To biegamy po papierze.
Rysujemy, co się da
Kurki, chmurki, kota, psa.
No i proszę! Jest obrazek!
Więc zatańczmy wszyscy razem!
„Książka z baśniami” B. Forma
Baśni słuchają dzieci
i dorośli też lubią baśnie.
Każdy chętnie posłucha
pięknej baśni, zanim zaśnie.
W baśniach mieszkają wróżki,
dobre elfy i czarodzieje,
w baśniach z pomocą przyjdą
zawsze wierni przyjaciele.
Baśnie to tajemnica,
w baśniach różne cuda i dziwy,
w baśniach świat całkiem inny,
nie do końca jest prawdziwy.
"Kto to?" Hanna Ożogowska
Na podwórku już od rana
dziwny gość zawitał.
Nie rusza się, nic nie mówi,
o nic nie pyta.
Twarz okrągła, nos - kartofel,
oczy - dwa węgielki,
szyi nie ma,
nóg nie widać,
a jak beczka wielki.
Koszyk stary jak kapelusz
ma na czubku głowy.
Któż to taki? Czy już wiecie?
To bałwan śniegowy.
- Zamierzenia wychowawczo dydaktyczne styczeń.pdf (714,00kB, .PDF)
- Zamierzenia dydaktyczno wychowawcze grudzień.pdf (187,00kB, .PDF)
- Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne Listopad .pdf (381,00kB, .PDF)
- Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne Październik .pdf (379,00kB, .PDF)
- Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne Wrzesień .pdf (376,00kB, .PDF)