Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne - kwiecień
Krąg tematyczny: Na wsi (I tydzień)
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
- uczestniczenie w zabawach ruchowych
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
- ćwiczenie sprawności manualnej
OBSZAR EMOCJONALNY
- rozróżnianie emocji i uczuć przyjemnych i nieprzyjemnych
OBSZAR SPOŁECZNY
- współdziałanie w zabawie
- czerpanie radości ze wspólnej zabawy
- respektowanie reguł podczas gier i zabaw
- obdarzanie uwagą innych osób
OBSZAR POZNAWCZY
- usprawnianie aparatu artykulacyjnego
- rozwiązywanie zagadek
- rozpoznawanie i nazywanie zwierząt mieszkających na wsi
- uważne słuchanie utworów literackich i odpowiadanie na pytania dotyczące ich treści
- rozpoznawanie i nazywanie wybranych figur geometrycznych
- rozwijanie orientacji w przestrzeni i na kartce
- dodawanie i odejmowanie na konkretach
- odczytywanie zakodowanych informacji
- wykonywanie prac plastycznych
- doskonalenie umiejętności wokalnych
- prowadzenie obserwacji
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1. 3., 4., 5., 8.
Krąg tematyczny: Kogo można spotkać w teatrze? (II tydzień)
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
- uczestniczenie w zabawach ruchowych
- doskonalenie zmysłu dotyku
- rozwijanie sprawności dłoni oraz palców
OBSZAR EMOCJONALNY
- cierpliwe czekanie na swoją kolej
- godzenie się z porażką
- przedstawianie emocji oraz uczuć w czasie zabaw teatralnych
OBSZAR SPOŁECZNY
- wdrażanie do współdziałania w zabawie
- czerpanie radości ze wspólnej zabawy
OBSZAR POZNAWCZY
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się
- wzbogacanie wiedzy na temat teatru
- wcielanie się w role, uczestniczenie w zabawach teatralnych
- wymyślanie krótkich historyjek, objaśnianie kolejności zdarzeń
- rozwijanie kompetencji matematycznych
- doskonalenie percepcji wzrokowej
- eksperymentowanie ze światłem i cieniem
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 3., 5., 7., 8.
Krąg tematyczny: Książki i książeczki (III tydzień)
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
- uczestniczenie w zabawach ruchowych i naśladowczych
- doskonalenie sprawności dłoni oraz palców
OBSZAR EMOCJONALNY
- przedstawianie i odczytywanie emocji prezentowanych za pomocą mimiki
- wdrażanie do radzenia sobie z trudnymi emocjami związanymi z porażką
OBSZAR SPOŁECZNY
- zachęcanie do współdziałania z dziećmi w zabawie
- czerpanie radości ze wspólnej zabawy
- respektowanie reguł i zasad podczas gier i zabaw
OBSZAR POZNAWCZY
- rozbudzanie zainteresowań czytelniczych
- poszerzanie wiadomości na temat książek
- stwarzanie okazji do rozwijania słownictwa, formułowania dłuższych wypowiedzi, odpowiadania na pytania
- segregowanie i kategoryzowanie ze względu na podaną cechę
- doskonalenie umiejętności przeliczania na konkretach
- nabywanie umiejętności przekładania jednej reprezentacji liczbowej na inną
- doskonalenie zmysłu słuchu
- zachęcanie do uważnego słuchania utworów literackich
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 3., 4., 5., 8.
Krąg tematyczny: Dbamy o środowisko (IV tydzień)
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
- zachęcanie do aktywnego uczestniczenia w zabawach ruchowych i naśladowczych
- wdrażanie do uczestniczenia w pracach porządkowych
- doskonalenie sprawności dłoni oraz palców podczas zabaw manipulacyjnych, porządkowych i plastycznych
OBSZAR EMOCJONALNY
- dostrzeganie piękna przyrody
- rozumienie potrzeby ochrony środowiska naturalnego
OBSZAR SPOŁECZNY
- stwarzanie okazji do zgodnego współdziałania z innymi
- czerpanie radości ze wspólnej zabawy
- respektowanie reguł i zasad gier oraz zabaw
OBSZAR POZNAWCZY
- utrwalanie prawidłowego toru oddechowego
- zdobywanie wiadomości na temat ekologii
- nabywanie umiejętności prawidłowego segregowania odpadów
- doskonalenie umiejętności przeliczania i porównywania liczebności zbiorów
- dostrzeganie i kontynuowanie rytmów
- uważne słuchanie utworów literackich i odpowiadanie na pytania dotyczące ich treści
- doskonalenie spostrzegawczości i koordynacji wzrokowo-ruchowej
- tworzenie prac plastycznych z wykorzystaniem materiałów pochodzenia naturalnego
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 3., 5., 6., 8.
WIERSZ: „Piosenka plastikowego woreczka”. E. Zachara
Gdy wyrzucisz mnie do lasu,
nie nadgryzie mnie ząb czasu!
Ref. Nie, nie, nie – nie rozłożę się!
Nie naruszy mej materii
żaden dziki szczep bakterii.
Nie, nie, nie – nie rozłożę się!
Oprę się zakusom grzyba,
Choćby długo na mnie dybał.
Nie, nie, nie – nie rozłożę się!
Nie dostarczy żukom żeru
żaden z moich polimerów 1 .
Nie, nie, nie – nie rozłożę się!
Nie dam się też zjeść dżdżownicy,
niech się pręży po próżnicy.
Nie, nie, nie – nie rozłożę się!
Szpecę lasy, szpecę morze,
nic żywego mnie nie zmoże
więc: Nie, nie, nie – nie rozłożę się!
PIOSENKA: „Duszki leśne”. A. Pałac, D. Gellner
- Żyją w lesie małe duszki,
które czyszczą leśne dróżki.
Mają miotły i szufelki
i do pracy zapał wielki.
Ref. Duszki, duszki, duszki leśne,
wstają co dzień bardzo wcześnie.
I ziewając raz po raz,
zaczynają sprzątać las. (bis)
- Piorą liście, myją szyszki,
aż dokoła wszystko błyszczy.
Muchomorom piorą groszki,
bo te duszki to czyścioszki.
Ref. Duszki, duszki, duszki leśne…
- Gdy ktoś czasem w lesie śmieci,
zaraz duszek za nim leci,
zaraz siada mu na ręce,
grzecznie prosi: – Nie śmieć więcej!
Ref. Duszki, duszki, duszki leśne…
- Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne IX biedronki.pdf (383,00kB, .PDF)
- Zamierzenia wychowawczo październik biedronki.pdf (392,00kB, .PDF)
- Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne listopad.pdf (384,00kB, .PDF)
- Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne grudzień.pdf (382,00kB, .PDF)
- Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne.pdf (388,00kB, .PDF)
- Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne luty.pdf (391,00kB, .PDF)
- Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne marzec.pdf (395,00kB, .PDF)