Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne - kwiecień
Tematy kompleksowe:
- Morskie opowieści
- W domu i w zagrodzie
- Eko stylem życia
- Strażnicy książek
CELE OGÓLNE:
OBSZAR POZNAWCZY:
- doskonalenie umiejętności rozumienia i wyjaśniania znaczenia umownych symboli i znaków znajdujących się w otoczeniu, np. alfabet Morse’a, sygnały świetlne, dźwiękowe
- wyrażanie ekspresji twórczej podczas czynności konstrukcyjnych i zabawy
- rozwijanie zainteresowania osiągnięciami, wynalazkami człowieka
- wzbogacanie wiedzy na temat środków transportu, roślin i zwierząt wodnych
- wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt domowych, hodowlanych, egzotycznych
- wzbogacanie wiedzy na temat postępu technicznego w gospodarstwie rolnym
- wdrażanie do wykonywania własnych eksperymentów językowych, nadawania znaczenia czynnościom, nazywania ich, tworzenia żartów językowych i sytuacyjnych
- wdrażanie do uważnego słuchania i nadawania znaczenie swym doświadczeniom
- rozwijanie zainteresowania literami i czytaniem, doskonalenie umiejętności rozpoznawania liter, odczytywania krótkich wyrazów utworzonych z poznanych liter
- doskonalenie umiejętności przeliczania, dodawania i odejmowania w zakresie 10
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania monet oraz rozumienia, do czego służą pieniądze
- doskonalenie umiejętności tworzenia konstrukcji i impresji plastycznych inspirowanych przyrodą, materiałem naturalnym
- poszerzanie wiadomości o zagrożeniach dla przyrody wynikających ze zmian klimatycznych, rozwoju cywilizacji oraz codziennej działalności człowieka (zanieczyszczanie wody, powietrza, gleby)
- poszerzanie wiadomości na temat sposobów redukowania niekorzystnego wpływu na przyrodę przez działania proekologiczne
OBSZAR FIZYCZNY
- wdrażanie do systematycznego uczestniczenia w zabawach i ćwiczeniach w sali i na świeżym powietrzu
- kształtowanie nawyku przestrzegania zasad zachowania zapewniających porządek i bezpieczeństwo własne oraz partnerów zabawy
- wdrażanie do wykonywania czynności samoobsługowych, w tym czynności precyzyjnych, np. zapinanie guzików, wiązanie sznurowadeł
- wdrażanie do podejmowania zabaw konstrukcyjnych, majsterkowania, budowania
- kształtowanie chwytów dłoni podczas rysowania, kreślenia i pierwszych prób pisania
OBSZAR EMOCJONALNY:
- kształtowanie umiejętności radzenia sobie w sytuacji czekania na swoją kolej i rywalizacji
- dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej
- kształtowanie postawy troski o otoczenie przyrodnicze
- dostrzeganie, że zwierzęta posiadają zdolność odczuwania, przejawianie w stosunku do nich życzliwości i troski
OBSZAR SPOŁECZNY
- wdrażanie do współpracy, dzielenia się zadaniami, wykonywania przydzielonych zadań
- kształtowanie umiejętności komunikowania się z dziećmi i osobami dorosłymi, wykorzystując komunikaty werbalne i pozawerbalne
- kształtowanie umiejętności wyrażania swoich oczekiwań społecznych wobec innego dziecka, grupy
- odczuwanie i wyjaśnianie swoją przynależność do rodziny, grupy przedszkolnej
- kształtowanie postawy szacunku dla pracy rolników wdrażanie do kultywowania zwyczajów i tradycji regionalnych oraz rodzinnych
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1;3;;6;7;8
Barbara Tartanus, Iwona Fabiszewska
Dbaj o Ziemię
- Nie rzucaj papierków na trawę.
Nie zaśmiecaj Ziemi.
I pomóż nam dbać o planetę.
Niech wszystko się zazieleni.
Ref. Bo Ziemia to nasz dom,
mieszkamy właśnie tu,
gdzie się roztacza w krąg
wiosenny zapach bzu.
- Nie zrywaj i nie łam gałązek.
Nie strasz zwierząt w lesie.
Przyroda ci wnet podziękuje.
Na listkach szczęście przyniesie.
Ref. Bo Ziemia to nasz dom,
mieszkamy właśnie tu,
gdzie się roztacza w krąg
wiosenny zapach bzu.
Marcin Brykczyński
Marsz do kosza
Spójrzcie , proszę, oto śmiecie,
wszędzie pełno ich znajdziecie.
Kto im życie pragnie skrócić,
może je do kosza wrzucić.
Ale tutaj warto dodać,
że niektórych śmieci szkoda,
bo pożytek z nich duży,
jeśli je powtórnie zużyć.
Ten, kto sprytnie je powtarza,
wciąż bogactwo swe pomnaża
i dlatego w całym świecie
ludzie segregują śmiecie.
Tu papiery, tam butelki
i plastików pełno wszelkich.
Materiały i metale?
Nie marnuje się ich wcale.
I tu prosta jest zasada:
co się da należy składać,
żeby śmieć, gdy jest już w koszu,
zbytnio tam się nie panoszył.
- Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne wrzesień mrówki.pdf (379,00kB, .PDF)
- Zamierzenia wychowawczo Mrówki.pdf (373,00kB, .PDF)
- Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne listopad.pdf (373,00kB, .PDF)
- Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne grudzień.pdf (375,00kB, .PDF)
- zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze styczeń.pdf (307,00kB, .PDF)
- Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne luty.pdf (288,00kB, .PDF)
- zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne marzec.pdf (381,00kB, .PDF)