Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne- luty
Tematy kompleksowe:
-
Gdzieś daleko, za zaśnieżoną górą i zamarzniętą rzeką ( 30.01-03.02)
-
To poważna sprawa- mamy swoje prawa ( 06.02-10.02)
-
W świecie baśni i bajek (27.02- 03.03)
Zadania:
-
Przybliżenie dzieciom warunków życia na biegunie północnym i południowym.
-
Zapoznanie dzieci ze zwierzętami polarnymi.
-
Kształtowanie u dzieci wrażliwości na dobro, piękno, prawdę.
-
Kształtowanie u dzieci opiekuńczości i odwagi.
-
Wdrażanie dzieci do poszanowania własności swojej, cudzej oraz do odpowiedzialności za realizację obowiązków.
-
Kształcenie u dzieci umiejętności przewidywania następstw różnych działań.
-
Uświadamianie dzieciom konieczności powiadamiania dorosłych o sytuacjach wywołujących poczucie zagrożenia.
-
Kształtowanie pojęć związanych z miarą: „długi – krótki”, „szeroki – wąski”.
-
Wdrażanie do zachowań świadczących o tolerancji i akceptowaniu innych.
-
Kształcenie umiejętności klasyfikowania obiektów.
-
Zapoznanie dzieci z wybranymi utworami literackimi oraz ich adaptacjami: filmową i rysunkową.
-
Doskonalenie umiejętności odróżniania fikcji od zdarzeń rzeczywistych.
-
Rozbudzanie u dzieci zainteresowania dziecięcymi czasopismami.
-
Rozwijanie twórczego myślenia.
-
Doskonalenie umiejętności liczenia
Piosenka „Zimowa poleczka”
1. Zimową poleczkę na śniegu lub lodzie
kochają bałwanki i tańczą ją co dzień,
zimową poleczkę na soplach gra wiatr,
bałwanki się cieszą – o tak, właśnie tak!
Ref.: Ha, ha, ha, ha!
Hi, hi, hi, hi!
Śniegowe bałwanki
to my, właśnie my. } bis
2. Gdy w rękach miotełki, na głowach garnuszki,
z węgielków lśnią oczka i same mkną nóżki,
zimową poleczkę na soplach gra wiatr,
bałwanki się cieszą – o tak, właśnie tak!
Ref.: Ha, ha, ha, ha!...
3.Stanęły na chwilkę, by otrzeć pot z czoła,
lecz skoczna muzyka do tańca znów woła,
zimową poleczkę na soplach gra wiatr,
bałwanki się cieszą – o tak, właśnie tak!
Ref.: Ha, ha, ha, ha!..
BAŁWAN I WALIZKA Dorota Gellner
Patrzcie! Bałwan wziął walizkę
i pakuje rzeczy wszystkie
Biały śnieg i srebrny lód
do walizki dał na spód.
Potem wrzucił łyżwy, sanki,
trzy zimowe kołysanki.
Ostrych sopli całą furę
i lodową śliska górę
Rondel z głowy zdjął i schował,
wreszcie sam się zapakował
i śniegowe strojąc miny
Rzekł:
-Ogłaszam koniec zimy!
- Zamierzenia wychowawczo dydaktyczne styczeń.pdf (197,00kB, .PDF)
- Zamierzenia dydaktyczno wychowawcze grudzień.pdf (188,00kB, .PDF)
- Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne Listopad .pdf (203,00kB, .PDF)
- Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne Październik .pdf (218,00kB, .PDF)
- Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne Wrzesień .pdf (220,00kB, .PDF)