obrazek-zuk.gif

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne- wrzesień

Tematy kompleksowe:

  1. Rok przedszkolny się zaczyna
  2. Umiemy dbać o swoje bezpieczeństwo
  3. Nasze Emocje
  4. Jesień w ogrodzie
  5. Złota jesień wokół nas

Zadania:

  • Kształtowanie umiejętności wyrażania swoich emocji w sposób akceptowany społecznie.
  • Rozróżnianie emocji i uczuć przyjemnych i nieprzyjemnych, budowanie świadomości, że odczuwają je wszyscy ludzie.
  • Przeżywanie emocji w sposób umożliwiający adaptację w nowym otoczeniu - grupie dzieci i osób dorosłych.
  • Rozwijanie umiejętności społecznych - integracja grupy, tworzenie przyjaznej atmosfery w grupie, zwrócenie uwagi na dzieci nieśmiałe, zachęcanie ich do zabawy, zachęcanie do współpracy z rówieśnikami.
  • Wdrażanie do dbałości o bezpieczeństwo własne i innych - wspólne tworzenie kodeksu przedszkolaka, utrwalanie zasad zachowania się w przedszkolu, na placu zabaw, na spacerze, wycieczce - utrwalenie zasad bezpiecznego poruszania się po drogach.
  • Dostrzeganie konieczności znajomości swojego adresu zamieszkania.
  • Rozwijanie samodzielności w zakresie czynności samoobsługowych, higienicznych
    i kulturalnych. Wdrażanie do porządkowania sali po skończonej zabawie.
  • Doskonalenie sprawności ruchowej - doskonalenie stania jednonóż, nauka przeskoku obunóż przez leżącą przeszkodę; doskonalenie rzutu do celu.
  • Rozwijanie zainteresowań muzycznych - doskonalenie poczucia rytmu, wyrabianie szybkiej reakcji na zmianę muzyki; poznawanie i utrwalanie słów i melodii nowych piosenek; gra instrumentach perkusyjnych.
  • Rozwijanie umiejętności matematycznych - utrwalenie nazw części ciała; doskonalenie orientacji w przestrzeni oraz umiejętności określania położenia przedmiotów
    i wskazywania kierunków; doskonalenie umiejętności określania równoliczności zbiorów oraz właściwego używania określeń: mniej, więcej, tyle samo; doskonalenie umiejętności liczenia; dostrzeganie powtarzających się sekwencji i kontynuowanie ich; rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych;
  • Rozwijanie funkcji językowych – wzbogacanie słownictwa; doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat; tworzenie rymów do podanych wyrazów; usprawnianie narządów artykulacyjnych.
  • Rozwijanie zainteresowania literaturą – wdrażanie do słuchania treści utworów literackich.
  • Doskonalenie percepcji słuchowej i wzrokowej.
  • Rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej.
  • Uświadomienie roli przyrody w życiu człowieka – poznawanie charakterystycznych cech jesieni.

Piosenka: „Powrót do przedszkola”

 

  1. Wakacje się skończyły,

przedszkole wita nas.

Żegnamy morze, góry,

ten wakacyjny czas.

 

Ref. W przedszkolu jest wesoło,

to każde dziecko wie.

W przedszkolu jest wesoło,

tu każdy chodzić chce.

 

  1. Zabawki już czekają

i nasze książki też.

Tu możesz się dowiedzieć,

co zimą robi jeż.

 

Ref. W przedszkolu jest wesoło…

 

  1. Będziemy dziś malować,

lepić z plasteliny.

A kiedy gra muzyka,

to wszyscy tańczymy.

 

Ref. W przedszkolu jest wesoło…

 

 

Wierszyk: „Stefan”

Biegnie Stefan do przedszkola,

jest już bardzo blisko.

Biegnie szybko, nieuważnie,

nie wie, że jest ślisko?

Nagle „bęc” i leży Stefan,

nie przewidział tego,

że wokoło bardzo ślisko,

mój mały kolego.

Bądź ostrożny w każdym miejscu,

dbaj o swoje zdrowie.

I w przedszkolu, i w ogrodzie,

każdy ci to powie.

 

 

Wierszyk: „Ogródek Zuzi” Dorota Kossakowska

 

Ogródek Zuzi jest bardzo mały,

ale naprawdę jest doskonały.

 

Są w nim pietruszki oraz selery

i kalafiory ogromne cztery.

 

Jest też marchewka chrupiąca, zdrowa,

a to dopiero warzyw połowa.

 

Groszek zielony, żółta fasola

i nie zabraknie też pomidora.

 

Dwa ogóreczki, siedem stokrotek,

a przy stokrotkach niebieski płotek.