Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne- luty
Tematy kompleksowe:
- Karnawał na świecie
- Serce dla Babci i Dziadka
- Za zimową szybą
- Kim będę ?
- Polarna wyprawa
Zadania:
- Rozróżnianie emocji i uczuć przyjemnych i nieprzyjemnych, budowanie świadomości, że odczuwają je wszyscy ludzie
- Umacnianie więzi z grupą przedszkolną
- Wspieranie nowego chłopca i umożliwienie mu adaptację w grupie
- Wymienianie cech prawdziwego przyjaciela
- Postępowanie zgodnie ze znaczeniem powiedzenia: „Nie czyń drugiemu, co tobie niemiłe”.
- Okazywanie swoich uczuć w formie plastycznej m.in. tworząc dla wybranych osób Walentynki i udział w Poczcie Walentynkowej
- Odczuwanie radości ze wspólnego działania i tworzenia
- Współdziałanie w parze z innym dzieckiem
- Rozwijanie umiejętności przewidywania skutków swoich działań
- Rozwijanie umiejętności oceny postępowania swojego i innych
- Budowanie pozytywnego obrazu własnej osoby i poczucia własnej wartości
- Kształtowanie umiejętności prezentowania stanów emocjonalnych w sytuacji zadaniowej – pantomimy, zabawy, pracy z tekstem literackim
- Wdrażanie do zachowań dostosowanych do miejsca i otoczenia
- Przestrzeganie zasad uczciwej rywalizacji podczas gier
- Dostrzeganie znaczenia uniwersalnych wartości, takich jak: dobro, prawda, sprawiedliwość, uczciwość, odwaga, zdolność
- Stawianie pytań problemowych, rozwiazywanie problemów
- Uczestnictwo w zabawach ruchowych, rytmiczno-muzycznych, ćwiczeniach porannych oraz ćwiczeniach gimnastycznych
- Kształtowanie płynności, koordynacji i świadomości ruchów całego ciała
- Radzenie sobie z ewentualną wygraną i przegraną
- Kształtowanie gotowości do nauki czytania, pisania
- Rozwijanie pamięci oraz myślenia skojarzeniowego poprzez stosowanie mnemotechnik
- Wyodrębnianie w wyrazach głosek w nagłosie i wygłosie
- Dzielenie wyrazów na sylaby
- Globalne czytanie wyrazów
- Doskonalenie sprawności grafomotorycznej
- Rozpoznawanie i odtwarzanie kształtów poznanych liter i sylab
- Kształtowanie umiejętności liczenia w szerokim zakresie
- Porównywanie liczebności zbiorów z określaniem, o ile jest mniej lub więcej elementów
- Rozwijanie umiejętności tworzenia zbiorów
- Rozwijanie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi
- Dostrzeganie symetrii (np. w płatku śniegu), symetrycznie dorysowuje drugą część rysunku
- Wdrażanie do prowadzenia obserwacji zjawisk przyrodniczych
- Doskonalenie umiejętności posługiwania się gestem, mimiką, ruchem w celu wyrażenia określonych treści
- Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich
- Doskonalenie postawy zainteresowania czytaniem
- Kreatywne wypowiadanie się w pracach plastycznych
- Stosowanie zasad bezpieczeństwa w trakcie zabaw zimowych
- Poznawanie karnawału w Wenecji czy Boliwii
- Wspominanie naszego Balu i Karnawałowego i uczestnictwo w Multimedialnym Balu Karnawałowym
- Z zaangażowaniem przygotowywanie występu na Dzień Babci i Dziadka
- Recytowanie wierszy, śpiewanie piosenek, tworzenie serc z modeliny i portretów Babć z plasteliny
- Odczuwanie przynależności do rodziny
- Zwracanie uwagi na potrzeby osób w najbliższym otoczeniu
- Nazywanie i rozpoznawanie zachowania społecznego, tj. szacunek oraz podziw dla Seniorów
- Nazywanie sportów zimowych i osób je uprawiających
- Wymienianie cech sportowca
- Posiada wiedzę o ptakach zimujących w Polsce i wie czym można je dokarmiać
- Nazywanie wybranych zawodów rzemieślniczych
- Poznanie powiedzenia: „ Praktyka czyni mistrza”
- Poznanie zawodu bibliotekarza (wizyta w Miejskiej Bibliotece Publicznej)
- Posiada wiedzę, jak powinien wyglądać ekwipunek podróżnika
- Rozpoznaje i nazywa zwierzęta żyjące w Arktyce i na Antarktydzie
- Poznaje życie ludzi żyjących na obszarach polarnych
- Branie udziału w zabawach badawczych
- Z uwagą uczestniczy w zajęciach dodatkowych- Szachy oraz „Arteterapia- przez sztukę do współpracy”
JULIAN TUWIM, Wszyscy dla wszystkich
Murarz domy buduje,
Krawiec szyje ubrania,
Ale gdzieżby co uszył,
Gdyby nie miał mieszkania?
A i murarz by przecie
Na robotę nie ruszył,
Gdyby krawiec mu spodni
I fartucha nie uszył.
Piekarz musi mieć buty,
Więc do szewca iść trzeba,
No, a gdyby nie piekarz,
Toby szewc nie miał chleba.
Tak dla wspólnej korzyści
I dla dobra wspólnego
Wszyscy muszą pracować
Mój maleńki kolego.
PIOSENKA, Kim chcę być, muzyka: Edward Pałłasz, słowa: Małgorzata Strzałkowska
Ja chcę być lekarką!
A ja piosenkarką!
Ja chcę być piłkarzem!
A ja marynarzem!
Ja chcę być dentystką!
A ja maszynistą!
Ja chcę być aktorką!
A ja dyrektorką!
REF. Płyną marzenia jak białe ptaki,
marzą dziewczynki, marzą chłopaki.
Kiedy się marzy, to coś się zdarzy!
A bez marzenia…nic się nie zmienia!
Ja chcę być górnikiem!
A ja podróżnikiem!
Ja chcę być pisarką!
Ja chcę być kucharką!
Ja chcę w kosmos latać!
A ja muchy łapać!
Ja chcę być krawcową!
No, a ja- królową!
REF. Płyną marzenia jak białe ptaki…
- Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne Wrzesień .pdf (220,00kB, .PDF)
- Zamierzenia wychowawczo żuczki październik.pdf (370,00kB, .PDF)
- Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne listopad.pdf (376,00kB, .PDF)
- Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne grudzień.pdf (374,00kB, .PDF)
- Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze styczeń.pdf (386,00kB, .PDF)