obraz_2021-03-19_100222.png

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne – wrzesień

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne - wrzesień

Temat I. Jestem w przedszkolu
Temat II.
Jestem grzecznym przedszkolakiem
Temat III.
Droga do przedszkola
Temat IV.
Jesień w parku i w lesie

  • uczestniczenie w zabawach ruchowych, formowanie koła, ustawianie w szyku;
  • rozwijanie sprawności dłoni i palców;
  • wykonywanie ćwiczeń kształtujących nawyk utrzymywania prawidłowej postawy ciała.
  • wdrażanie do przestrzegania podstawowych zasad higieny, zgłaszania potrzeb fizjologicznych,
  • wdrażanie do samodzielnego zdejmowania i zakładania ubrania, korzystania z toalety, spożywania posiłków,
  • udział w zabawach kierowanych, ruchowych, sprzątanie zabawek po skończonej zabawie.
  • rozpoznawanie i nazywanie emocji;
  • przedstawianie emocji oraz uczuć za pomocą mimiki i gestów;
  • cierpliwe czekanie na swoją kolej;
  • panowanie nad nieprzyjemnymi emocjami.
  • dostrzeganie piękna przyrody;
  • przejawianie życzliwości i troski w stosunku do zwierząt.
  • współdziałanie w zabawie;
  • czerpanie radości ze wspólnej zabawy;
  • obdarzanie uwagą innych osób.
  • rozwijanie kompetencji matematycznych;
  • rozróżnianie i nazywanie wybranych figur geometrycznych;
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się;
  • dostrzeganie i kontynuowanie rytmów;
  • tworzenie prac plastycznych.
  • poznawanie oznak i cech charakterystycznych jesieni
  • poszerzenie wiedzy na temat zwierząt mieszkających w lesie i w parku;
  • rozwiązywanie zagadek;
  • słuchanie utworów literackich;
  • prowadzenie obserwacji przyrodniczych;
  • utrwalenie znajomości kolorów;

 

 Wiersz „Jabłuszko”

Gdy jabłuszka  spadają,

 dzieci dobrze tu się mają,

 lubią się w sali spotykać,

 biegać skakać oraz brykać,

 na dywanie, przy stoliku zabaw znają już bez liku.

 

Piosenka, wyliczanka ”Tydzień”

Dzień się dzieci miał

 i każdemu imię dał :

poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek, sobota ,niedziela.